-
Blz. 1
Jaarstukken 2022
-
Blz. 2
Voorwoord
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
Programmaverantwoording
-
Blz. 6
Paragrafen
-
Blz. 7
Weergave van bedragen
-
Blz. 8
Inleiding
-
Blz. 9
Realisatie op hoofdlijnen
-
Blz. 10
Algemeen
-
Blz. 11
Programma 1: Bestuur en Veiligheid
-
Blz. 12
Programma 2: Ruimte en Wonen
-
Blz. 13
Programma 3: Water en Bodem
-
Blz. 14
Programma 4: Natuur en Milieu
-
Blz. 15
Programma 5: Economie, Kennis en Talentontwikkeling
-
Blz. 16
Programma 6: Energie
-
Blz. 17
Programma 7: Landbouw en Voedsel
-
Blz. 18
Programma’s 8 en 9: Basisinfrastructuur mobiliteit en Mobiliteitsontwikkeling
-
Blz. 19
Programma 10: Vrijetijd, cultuur, sport en erfgoed
-
Blz. 20
Brede Welvaar
-
Blz. 21
Digitalisering
-
Blz. 22
Inleiding
-
Blz. 23
Rijksopdrachten
-
Blz. 24
Organisatie en Bedrijfsvoering
-
Blz. 25
Financieel totaalbeeld
-
Blz. 26
Programma 1 Bestuur en veiligheid
-
Blz. 27
Inleiding
-
Blz. 28
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 29
Bevorderen van bestuurlijke en maatschappelijke weerbaarheid en integriteit
-
Blz. 30
Cursus ‘Vergroting weerbaarheid’ verzorgen voor provinciale collega’s, die nieuw binnenkomen of die waarvoor dat gezien hun taak van belang is
-
Blz. 31
Samen met Taskforce-RIEC Brabant Zeeland gesprekken voeren met gemeenten om hun fitheid tegen ondermijning te stimuleren
-
Blz. 32
Uitvoering aanbevelingen uit het Masterplan interne weerbaarheid
-
Blz. 33
Brede Welvaart
-
Blz. 34
Opstellen van uitvoeringsagenda, die invulling geeft aan rolneming van provincie
-
Blz. 35
In 2022 lanceren we een tweede ronde van het Brabant Outcomes Fund (BOF2) wat bijdraagt aan het versterken van brede welvaart in Brabant
-
Blz. 36
In de begroting van 2023 worden voor gezondheid indicatoren opgenomen waarover in de S&V documenten wordt gerapporteerd
-
Blz. 37
Een toekomstbestendig openbaar bestuur
-
Blz. 38
Burgers zijn meer betrokken bij beleidsontwikkeling en -uitvoering
-
Blz. 39
Opkomst verkiezingen in Noord-Brabant
-
Blz. 40
Organiseren bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 41
Gemeenten, waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen voeren hun wettelijke taken conform de wet uit
-
Blz. 42
Aantal gemeenten onder preventief financieel toezicht
-
Blz. 43
We beoordelen of Gemeenten, Waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen hun wettelijke taken uitvoeren conform de wet
-
Blz. 44
We stimuleren dat toezichtontvangers van elkaar leren via toezicht
-
Blz. 45
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 46
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 47
Verschillenanalyse
-
Blz. 48
Programma 2 Ruimte en wonen
-
Blz. 49
Inleiding
-
Blz. 50
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 51
Verbeteren van omgevingskwaliteit
-
Blz. 52
Begeleiden en beoordelen van initiatieven met ruimtelijke impact
-
Blz. 53
Implementeren van de Omgevingswet
-
Blz. 54
Participeren in gebiedstransformaties en aanpakken van leegstand
-
Blz. 55
Uitvoeren ontwikkelaanpak stikstof
-
Blz. 56
Versnellen van de woningbouw
-
Blz. 57
Actualiseren informatie over bevolking, bouwen en wonen
-
Blz. 58
Actualiseren van regionale afspraken over planning, programmering en realisatie
-
Blz. 59
Stimuleren van nieuwe woonvormen
-
Blz. 60
Verbeteren van vitaliteit en toekomstbestendigheid van werklocaties
-
Blz. 61
Actualiseren van informatie over werklocaties en detailhandel
-
Blz. 62
Actualiseren van regionale afspraken over planning, programmering en realisatie
-
Blz. 63
Verduurzamen van werklocaties en versterken van campussen
-
Blz. 64
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 65
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 66
Verschillenanalyse
-
Blz. 67
Programma 3 Water en bodem
-
Blz. 68
Inleiding
-
Blz. 69
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 70
Voldoende Water. Niet te weinig diep en ondiep grondwater en oppervlaktewater met optimale zoetwaterbeschikbaarheid en waterverdeling in geval van extreme droogte, en niet te veel oppervlaktewater, om ernstige regionale wateroverlast te voorkomen
-
Blz. 71
Grondwaterontrekkingen
-
Blz. 72
Verdrogingsaanpak natte natuurparels
-
Blz. 73
Schoon Water. Schoon grond- en oppervlaktewater voor onze volksgezondheid en natuur, conform de normen van de Kaderrichtlijn Water; het voorkomen van verontreiniging en het beschermen van diepe grondwatervoorraden.
-
Blz. 74
Schoon grondwater
-
Blz. 75
Schoon oppervlaktewater
-
Blz. 76
Veilig Water. Veiligheid tegen hoogwater in het hoofdwatersysteem en het regionaal watersysteem.
-
Blz. 77
Toezicht op uitvoering verbeterplannen waterschappen
-
Blz. 78
Uitvoeren Deltaprogramma Maas
-
Blz. 79
Vitale Bodem. Vergroten van de vitaliteit, sponswerking, resistentie tegen ziekten en natuurlijk productievermogen van de bodem voor duurzame landbouw en biodiversiteit.
-
Blz. 80
Met agrarische ondernemers bodemverbeteringsmaatregelen doorvoeren in landbouwgebieden
-
Blz. 81
Organiseren kennisuitwisseling voor agrariërs
-
Blz. 82
Klimaatadaptatie. Aanpassen aan klimaatverandering in alle domeinen van het provinciale waterbeleid.
-
Blz. 83
Bewustwording, samenwerking en verankering ‘klimaatbestendig handelen’
-
Blz. 84
Concrete aanpak in projecten en gebieden
-
Blz. 85
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 86
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 87
Verschillenanalyse
-
Blz. 88
Programma 4 Natuur en milieu
-
Blz. 89
Inleiding
-
Blz. 90
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 91
Realisatie van een robuust en samenhangend natuurnetwerk
-
Blz. 92
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: grondverwerving / functieverandering
-
Blz. 93
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: inrichting
-
Blz. 94
Realisatie ecologische verbindingszones
-
Blz. 95
Beheer van het Natuurnetwerk Brabant
-
Blz. 96
Herstel van de biodiversiteit
-
Blz. 97
Agrarisch natuur- en landschapsbeheer
-
Blz. 98
Uitvoeren inrichtingsmaatregelen in leefgebieden
-
Blz. 99
Bosuitbreiding en bosomvorming
-
Blz. 100
Uitvoeren herstelmaatregelen in N2000-gebieden
-
Blz. 101
Uitvoeren herstelmaatregelen landelijk Uitvoeringsprogramma Natuur
-
Blz. 102
Versterking van de kwaliteit van het Brabantse landschap
-
Blz. 103
Maatregelen die de karakteristieke Brabantse landschappen versterken
-
Blz. 104
Verankering van de natuur in de samenleving
-
Blz. 105
Maatregelen die de verankering van de natuur in de samenleving versterken
-
Blz. 106
Milieu. Continue verbetering van de luchtkwaliteit en vermindering van de geluid-, geur- en lichthinder
-
Blz. 107
Beperken van geluidsoverlast voor Brabanders
-
Blz. 108
Gezondheidswinst door schonere lucht
-
Blz. 109
Stevige monitoring kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 110
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) leveren een bijdrage aan een gezonde fysieke leefomgeving en daarmee een bijdrage aan een goed werk- en leefklimaat.
-
Blz. 111
De vergunningverlening, toezicht en handhaving voldoen aan de gestelde generieke kwaliteitsdoelstellingen van rechtmatigheid en kwaliteit
-
Blz. 112
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 113
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 114
Verschillenanalyse
-
Blz. 115
Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
-
Blz. 116
Inleiding
-
Blz. 117
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 118
Stimuleren van missie-gedreven innovatie door sterke ecosystemen en clusters van bedrijven.
-
Blz. 119
Een impuls aan de circulaire economie/samenleving
-
Blz. 120
Een impuls in digitalisering
-
Blz. 121
We versterken het organiserend vermogen in triple helix samenwerkingen op verschillende niveaus: in steden en op regionaal niveau
-
Blz. 122
We zorgen dat rondom sleuteltechnologieën zogenaamde innovatie-coalities tot stand komen
-
Blz. 123
We zorgen voor een organisatorisch sluitende keten voor de ondersteuning van innovatieve starters, groeiers en scale-ups.
-
Blz. 124
Inzetten op talentontwikkeling voor de kenniseconomie van morgen
-
Blz. 125
Aantrekken en behouden van nationaal en internationaal talent
-
Blz. 126
Inzicht in de arbeidsmarkt ontwikkelingen t.b.v. maatschappelijke transities
-
Blz. 127
Leren en ontwikkelen
-
Blz. 128
Realiseren van sterkere clusters door Europese en internationale samenwerking
-
Blz. 129
Bouwen en onderhouden van contacten en netwerken voor internationale innovatiesamenwerking
-
Blz. 130
Continueren van investeringsbevordering
-
Blz. 131
Stimuleren van de internationale handel
-
Blz. 132
Het versterken van de ruimtelijke-economische structuur
-
Blz. 133
(Door)ontwikkelen van stedelijke innovatie districten
-
Blz. 134
Bijdragen aan campusontwikkeling
-
Blz. 135
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 136
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 137
Verschillenanalyse
-
Blz. 138
Programma 6 Energie
-
Blz. 139
Inleiding
-
Blz. 140
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 141
Verduurzaming van de energieopwekking
-
Blz. 142
Afspraak Wind op Land 2020, inclusief techniekneutrale verdubbelingsopgave
-
Blz. 143
In 2023 is per RES-regio 1 maatwerkoplossing voor optimaal en efficiënt gebruik van het energienetwerk gerealiseerd.
-
Blz. 144
Regionale Energie Strategieën
-
Blz. 145
Verminderen emissies broeikasgassen
-
Blz. 146
Bevorderen naleving van de wettelijke energiebesparingsverplichtingen bij bedrijven onder provinciaal bevoegd gezag
-
Blz. 147
We ontwikkelen een aanpak voor de verduurzaming van (maatschappelijk) vastgoed
-
Blz. 148
Mobiliteit
-
Blz. 149
Bijdrage leveren aan een toekomstbestendige energie-infrastructuur
-
Blz. 150
Ontwikkelen van een aanpak om ontwikkelingen in vraag- en aanbod van energie enerzijds en ontwikkelingen in beschikbare netcapaciteit anderzijds met en tussen diverse partijen op elkaar af te stemmen
-
Blz. 151
Realiseren van een strategisch netwerk van (semi-)publieke laadpunten
-
Blz. 152
Stimuleren netwerksamenwerking rond en eerste uitrol van innovaties in de energie-infrastructuur
-
Blz. 153
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 154
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 155
Verschillenanalyse
-
Blz. 156
Programma 7 Landbouw en voedsel
-
Blz. 157
Inleiding
-
Blz. 158
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 159
Meest duurzaam en circulair in Europa
-
Blz. 160
Opstellen en realiseren uitvoeringsagenda mest
-
Blz. 161
Ondersteunen veehouders bij het investeren in innovatieve brongerichte stalsystemen
-
Blz. 162
Opstellen Routekaart stalaanpassingen 2024
-
Blz. 163
Bereiken van implementerende en zoekende veehouders
-
Blz. 164
Biodiversiteitsmonitor Akkerbouw en Veehouderij
-
Blz. 165
Economisch toonaangevend zijn binnen Europa
-
Blz. 166
Organiseren van Innovation Makers Agrifood en Data Driven AgriFood Future
-
Blz. 167
Ondersteunen en/of geformeerde consortia op thema nieuwe eiwitten of nieuwe verwerkingstechnieken
-
Blz. 168
Stimuleren innovatieprojecten door Landbouw Innovatie Brabant
-
Blz. 169
Natuur- en landschapsinclusief zijn in 2030
-
Blz. 170
Begeleiden bedrijven bij hun omschakeling naar natuurinclusief
-
Blz. 171
Organiseren van bijeenkomsten voor kennisontwikkeling/uitwisseling op inspiratiebedrijven
-
Blz. 172
Geven van omschakeladviezen biologische landbouw (melkvee en akkerbouw)
-
Blz. 173
Versterken gemeenschapsinclusief
-
Blz. 174
Ondersteunen boer-burger initiatieven
-
Blz. 175
Korte Ketens
-
Blz. 176
Verstrekken VABIMPULS vouchers
-
Blz. 177
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 178
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 179
Verschillenanalyse
-
Blz. 180
Programma 8 Basisinfrastructuur mobiliteit
-
Blz. 181
Inleiding
-
Blz. 182
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 183
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
-
Blz. 184
Planmatig beheer en onderhoud provinciale infrastructuur
-
Blz. 185
Uitvoering OV-concessies en transitie gedeelde mobiliteit
-
Blz. 186
Data, digitalisering en Smart Mobility
-
Blz. 187
We gaan voor veilige mobiliteit.
-
Blz. 188
Verkeersveiligheid
-
Blz. 189
Sociale veiligheid
-
Blz. 190
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit.
-
Blz. 191
Duurzaamheid.
-
Blz. 192
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 193
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 194
Verschillenanalyse
-
Blz. 195
Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
-
Blz. 196
Inleiding
-
Blz. 197
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 198
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
-
Blz. 199
OV-netwerk
-
Blz. 200
Wegennet
-
Blz. 201
(Snel-)fietsroutenetwerk
-
Blz. 202
Goederencorridor
-
Blz. 203
We gaan voor een samenhangend mobiliteitssysteem.
-
Blz. 204
Multimodaal netwerk
-
Blz. 205
We gaan voor mobiliteit voor iedereen.
-
Blz. 206
Toegang tot mobiliteit
-
Blz. 207
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit
-
Blz. 208
Omgevingskwaliteit en leefbaarheid
-
Blz. 209
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 210
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 211
Verschillenanalyse
-
Blz. 212
Programma 10 Vrijetijd, Cultuur, Sport en Erfgoed
-
Blz. 213
Inleiding
-
Blz. 214
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 215
Onderscheidend, divers en inclusief Brabants cultuur- sport- en vrijetijdsaanbod
-
Blz. 216
Bijdragen aan ontwikkeling Brabants icoon Van Gogh
-
Blz. 217
Inzet Leisure Ontwikkel Fonds (LOF) Noord-Brabant
-
Blz. 218
Meerjarige ondersteuning van professionele- en amateurkunst (incl. PZN)
-
Blz. 219
Ondersteunen van topsportevenementen
-
Blz. 220
Ondersteunen van uniek sporten
-
Blz. 221
Stimuleren (inter)nationale topcultuur met inzet van Brabant C Fonds
-
Blz. 222
Meer bekendheid van het Brabantse cultuur-, sport en vrijetijdsaanbod
-
Blz. 223
Uitvoeren van Brabantbrede marketingstrategie
-
Blz. 224
Ontwikkelen van toptalenten in Brabant
-
Blz. 225
Ondersteuning van talenthubs
-
Blz. 226
Ondersteuning van Team NL Centrum Zuid
-
Blz. 227
Versterken van innovatief vermogen en ondernemerschap van de cultuur, sport en vrijetijdssector
-
Blz. 228
Doorontwikkelen van de BrabantSport innovatieagenda en het mede mogelijk maken van de uitvoering
-
Blz. 229
Ondersteunen van ondernemerschap in de vrijetijdssector
-
Blz. 230
Voortzetten regeling Impulsgelden
-
Blz. 231
Het erfgoed fysiek en digitaal duurzaam behouden, ontwikkelen, benutten en ontsluiten
-
Blz. 232
Het erfgoed fysiek en digitaal duurzaam behouden, ontwikkelen, benutten en ontsluiten
-
Blz. 233
De (verbeeldings)kracht van erfgoed benutten en inzetten voor behoud en ontwikkeling van erfgoed en ter versterking van de omgevingskwaliteit van Brabant
-
Blz. 234
We benutten (verbeeldings)kracht van erfgoed via 4 verhaallijnen
-
Blz. 235
We werken samen met de samenleving, trekken op met andere overheden, ondernemers, eigenaren en burgers.
-
Blz. 236
We werken samen met de samenleving, trekken op met andere overheden, ondernemers, eigenaren en burgers
-
Blz. 237
Op orde houden van de basis
-
Blz. 238
We houden de basis op orde
-
Blz. 239
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 240
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 241
Verschillenanalyse
-
Blz. 242
Algemeen financieel beleid
-
Blz. 243
Inleiding
-
Blz. 244
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 245
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 246
Algemene middelen
-
Blz. 247
Verschillenanalyse
-
Blz. 248
Toelichting baten
-
Blz. 249
Toelichting lasten
-
Blz. 250
Paragrafen
-
Blz. 251
Bedrijfsvoering
-
Blz. 252
Inleiding
-
Blz. 253
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 254
Organisatieontwikkeling: Een slimme en slagvaardige provincie, opererend in samenwerking met partners en een organisatie die deze manier van werken optimaal ondersteunt
-
Blz. 255
Toekomstbestendige bedrijfsvoering: Een organisatie die klaar voor een nieuwe manier van werken, ontmoeten en reizen, passend bij de ‘nieuwe werkelijkheid’
-
Blz. 256
Aantrekkelijk werkgeverschap: Een aantrekkelijk en modern werkgever zijn om talent voor Brabant aan te trekken en te kunnen behouden
-
Blz. 257
Doorontwikkelen van systemen en benutten van data voor maximale ondersteuning van opgavegestuurd werken
-
Blz. 258
We voldoen aan nieuwe wetgeving en handelen rechtmatig
-
Blz. 259
Indicatoren
-
Blz. 260
Afhandeling bezwaarschriften en administratieve beroepen
-
Blz. 261
Bevlogenheid medewerkers in beeld
-
Blz. 262
Beweging en verfrissing in de organisatie.
-
Blz. 263
Datalab als centraal punt voor vertaling van beleidsvragen naar datavragen
-
Blz. 264
De organisatie is ‘in control’
-
Blz. 265
Goed werkgeverschap in beeld
-
Blz. 266
Realisatie iCatcher trajecten
-
Blz. 267
Telefonische bereikbaarheid
-
Blz. 268
Tijdige afhandeling van facturen
-
Blz. 269
Tijdige afhandeling van subsidies
-
Blz. 270
Verantwoording gebruik algoritmes
-
Blz. 271
We streven naar inclusiviteit en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans binnen onze organisatie
-
Blz. 272
Ziekteverzuim
-
Blz. 273
Frauderisicobeheersing
-
Blz. 274
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 275
Verschillenanalyse
-
Blz. 276
Provinciale heffingen
-
Blz. 277
Inleiding
-
Blz. 278
Beleidskaders
-
Blz. 279
Heffing opcenten motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 280
Grondwaterheffing
-
Blz. 281
Nazorgheffing
-
Blz. 282
Leges waterwet
-
Blz. 283
Leges Ontgrondingenwet
-
Blz. 284
Leges Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)
-
Blz. 285
Leges Natuurbeschermingswet 2017
-
Blz. 286
Leges Vergunningen/ontheffingen Interim omgevingsverordening, afdeling 2.5 Infrastructuur
-
Blz. 287
Kostendekkendheid van de leges
-
Blz. 288
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 289
Inleiding
-
Blz. 290
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 291
Wat hebben we daarvoor gedaan?
-
Blz. 292
Beleidskaders
-
Blz. 293
Inventarisatie risico's
-
Blz. 294
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 295
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 296
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 297
Inleiding
-
Blz. 298
Onderhoud wegen
-
Blz. 299
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 300
Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
-
Blz. 301
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 302
Onderhoud vaarwegen
-
Blz. 303
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 304
Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
-
Blz. 305
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 306
Onderhoud provinciale gebouwen en installaties
-
Blz. 307
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 308
Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
-
Blz. 309
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 310
Treasury
-
Blz. 311
Inleiding
-
Blz. 312
Ontwikkelingen Treasury
-
Blz. 313
Obligatieportefeuilles
-
Blz. 314
Beleid en beheersing van risico's
-
Blz. 315
Provinciefinanciering
-
Blz. 316
Verbonden partijen
-
Blz. 317
Inleiding
-
Blz. 318
Nota
-
Blz. 319
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 320
Lijst van verbonden partijen
-
Blz. 321
Ontwikkelbedrijf en grondbeleid
-
Blz. 322
Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 323
Provinciaal grondbeleid
-
Blz. 324
Resultaten van het Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 325
Portefeuille Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 326
Grond
-
Blz. 327
Leningen
-
Blz. 328
Investeringskrediet en risicoreserve Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 329
Risicoreserve Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 330
Voorzieningen Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 331
Egalisatiereserve Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 332
Reserve Verkenningen Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 333
Weerstandsvermogen
-
Blz. 334
Grondbanken en stimuleringsregelingen
-
Blz. 335
Verdere toelichting
-
Blz. 336
Europese programma’s
-
Blz. 337
Inleiding
-
Blz. 338
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 339
Wat hebben we daarvoor gedaan?
-
Blz. 340
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap