Begroting 2022
|
Blz. 1
|
Voorwoord
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Leeswijzer
|
Blz. 4
|
Leeswijzer
|
Blz. 5
|
Algemeen hoofdstuk
|
Blz. 6
|
Inleiding
|
Blz. 7
|
Samen bouwen aan de kwaliteit van Brabant
|
Blz. 8
|
Opgaven en transities
|
Blz. 9
|
Onzekerheden
|
Blz. 10
|
Focus op uitvoering
|
Blz. 11
|
Focus op uitvoering
|
Blz. 12
|
Onze speerpunten in 2022
|
Blz. 13
|
Een gezonde en veilige leefomgeving
|
Blz. 14
|
Energietransitie
|
Blz. 15
|
Klimaatproof Brabant
|
Blz. 16
|
Duurzame verstedelijking, vitaal platteland & mobiliteit
|
Blz. 17
|
Economie, Kennis & Talentontwikkeling
|
Blz. 18
|
Brede welvaart en digitalisering als samenbindende thema’s
|
Blz. 19
|
Inleiding
|
Blz. 20
|
Brede Welvaart (incl. gezondheid)
|
Blz. 21
|
Digitalisering
|
Blz. 22
|
Financieel totaalbeeld
|
Blz. 23
|
Inleiding
|
Blz. 24
|
Bezuinigingen
|
Blz. 25
|
Voorstellen om extra middelen beschikbaar te stellen
|
Blz. 26
|
Schoon opleveren
|
Blz. 27
|
Begroting in evenwicht
|
Blz. 28
|
Programma 1 Bestuur en veiligheid
|
Blz. 29
|
Inleiding
|
Blz. 30
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 31
|
Bevorderen van bestuurlijke en maatschappelijke weerbaarheid en integriteit
|
Blz. 32
|
Cursus ‘Vergroting weerbaarheid’ verzorgen voor provinciale collega’s, die nieuw binnenkomen of die waarvoor dat gezien hun taak van belang is
|
Blz. 33
|
Samen met Taskforce-RIEC Brabant Zeeland gesprekken voeren met gemeenten om hun fitheid tegen ondermijning te stimuleren
|
Blz. 34
|
Uitvoering aanbevelingen uit het Masterplan interne weerbaarheid
|
Blz. 35
|
Brede Welvaart
|
Blz. 36
|
Opstellen van uitvoeringsagenda, die invulling geeft aan rolneming van provincie
|
Blz. 37
|
Een toekomstbestendig openbaar bestuur
|
Blz. 38
|
Burgers zijn meer betrokken bij beleidsontwikkeling en -uitvoering
|
Blz. 39
|
Opkomst verkiezingen in Noord-Brabant
|
Blz. 40
|
Organiseren bestuurlijke samenwerking
|
Blz. 41
|
Gemeenten, waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen voeren hun wettelijke taken conform de wet uit
|
Blz. 42
|
We beoordelen of Gemeenten, Waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen hun wettelijke taken uitvoeren conform de wet
|
Blz. 43
|
We stimuleren dat toezichtontvangers van elkaar leren via toezicht
|
Blz. 44
|
Aantal gemeenten onder preventief financieel toezicht
|
Blz. 45
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 46
|
Verbonden partijen
|
Blz. 47
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 48
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 49
|
Programma 2 Ruimte en wonen
|
Blz. 50
|
Inleiding
|
Blz. 51
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 52
|
Verbeteren van omgevingskwaliteit
|
Blz. 53
|
Participeren in gebiedstransformaties en aanpakken van leegstand
|
Blz. 54
|
Begeleiden en beoordelen van initiatieven met ruimtelijke impact
|
Blz. 55
|
Implementeren van de Omgevingswet
|
Blz. 56
|
Versnellen van de woningbouw
|
Blz. 57
|
Actualiseren informatie over bevolking, bouwen en wonen
|
Blz. 58
|
Actualiseren van regionale afspraken over planning, programmering en realisatie
|
Blz. 59
|
Stimuleren van nieuwe woonvormen
|
Blz. 60
|
Verbeteren van vitaliteit en toekomstbestendigheid van werklocaties
|
Blz. 61
|
Actualiseren van informatie over werklocaties en detailhandel
|
Blz. 62
|
Actualisering van regionale afspraken over planning, programmering en realisatie
|
Blz. 63
|
Verduurzamen van werklocaties en versterken van campussen
|
Blz. 64
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 65
|
Verbonden partijen
|
Blz. 66
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 67
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 68
|
Programma 3 Water en bodem
|
Blz. 69
|
Inleiding
|
Blz. 70
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 71
|
Klimaatproof Brabant. Realiseren van een klimaatbestendige en waterrobuuste inrichting en bijbehorend gebruik
|
Blz. 72
|
Bewustwording, samenwerking en verankering ‘klimaatbestendig handelen’
|
Blz. 73
|
Concrete aanpak in projecten en gebieden
|
Blz. 74
|
Veilig Water. Blijven zorgen voor veiligheid door de bescherming tegen hoogwater
|
Blz. 75
|
Toezicht op uitvoering verbeterplannen waterschappen
|
Blz. 76
|
Uitvoeren Deltaprogramma Maas
|
Blz. 77
|
Voldoende Water. Zorgen voor voldoende grond- en oppervlaktewater (voorkomen van overlast en tekorten)
|
Blz. 78
|
Verdrogingsaanpak natte natuurparels
|
Blz. 79
|
Schoon Water. Herstellen van de kwaliteit van oppervlakte- en grondwater tot tenminste het basisniveau
|
Blz. 80
|
Schoon grondwater
|
Blz. 81
|
Schoon oppervlaktewater
|
Blz. 82
|
Vitale Bodem. Herstellen van de vitaliteit van de bodem
|
Blz. 83
|
Met agrarische ondernemers bodemverbeteringsmaatregelen doorvoeren in landbouwgebieden
|
Blz. 84
|
Organiseren bodemnetwerk Brabant
|
Blz. 85
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 86
|
Verbonden partijen
|
Blz. 87
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 88
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 89
|
Programma 4 Natuur en milieu
|
Blz. 90
|
Inleiding
|
Blz. 91
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 92
|
Realisatie van een robuust en samenhangend natuurnetwerk
|
Blz. 93
|
Beheer van het Natuurnetwerk Brabant
|
Blz. 94
|
Realisatie ecologische verbindingszones
|
Blz. 95
|
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: grondverwerving / functieverandering
|
Blz. 96
|
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: inrichting
|
Blz. 97
|
Herstel van de biodiversiteit
|
Blz. 98
|
Agrarisch natuur- en landschapsbeheer
|
Blz. 99
|
Bosuitbreiding en bosomvorming
|
Blz. 100
|
Uitvoeren herstelmaatregelen in N2000-gebieden
|
Blz. 101
|
Uitvoeren inrichtingsmaatregelen in leefgebieden
|
Blz. 102
|
Uitvoeren herstelmaatregelen landelijk Uitvoeringsprogramma Natuur
|
Blz. 103
|
Versterking van de kwaliteit van het Brabantse landschap
|
Blz. 104
|
Maatregelen die de karakteristieke Brabantse landschappen versterken
|
Blz. 105
|
Verankering van de natuur in de samenleving
|
Blz. 106
|
Maatregelen die de verankering van de natuur in de samenleving versterken
|
Blz. 107
|
Milieu. Continue verbetering van de luchtkwaliteit en vermindering van de geluid-, geur- en lichthinder
|
Blz. 108
|
Beperken van geluidsoverlast voor Brabanders
|
Blz. 109
|
Gezondheidswinst door schonere lucht
|
Blz. 110
|
Stevige monitoring kwaliteit van de leefomgeving
|
Blz. 111
|
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) leveren een bijdrage aan een gezonde fysieke leefomgeving en daarmee een bijdrage aan een goed werk- en leefklimaat.
|
Blz. 112
|
De vergunningverlening, toezicht en handhaving voldoen aan de gestelde generieke kwaliteitsdoelstellingen van rechtmatigheid en kwaliteit
|
Blz. 113
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 114
|
Verbonden partijen
|
Blz. 115
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 116
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 117
|
Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
|
Blz. 118
|
Inleiding
|
Blz. 119
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 120
|
Stimuleren van missie-gedreven innovatie door sterke ecosystemen en clusters van bedrijven.
|
Blz. 121
|
Een impuls aan de circulaire economie/samenleving
|
Blz. 122
|
Een impuls in digitalisering
|
Blz. 123
|
We versterken het organiserend vermogen in triple helix samenwerkingen op verschillende niveaus: in steden en op regionaal niveau
|
Blz. 124
|
We zorgen dat rondom sleuteltechnologieën zogenaamde innovatie-coalities tot stand komen
|
Blz. 125
|
We zorgen voor een organisatorisch sluitende keten voor de ondersteuning van innovatieve starters, groeiers en scale-ups.
|
Blz. 126
|
Inzetten op talentontwikkeling voor de kenniseconomie van morgen
|
Blz. 127
|
Aantrekken en behouden van nationaal en internationaal talent
|
Blz. 128
|
Inzicht in de arbeidsmarkt ontwikkelingen t.b.v. maatschappelijke transities
|
Blz. 129
|
Leren en ontwikkelen
|
Blz. 130
|
Realiseren van sterkere clusters door Europese en internationale samenwerking
|
Blz. 131
|
Bouwen en onderhouden van contacten en netwerken voor internationale innovatiesamenwerking
|
Blz. 132
|
Continueren van investeringsbevordering
|
Blz. 133
|
Stimuleren van de internationale handel
|
Blz. 134
|
Het versterken van de ruimtelijke-economische structuur
|
Blz. 135
|
Bijdragen aan campusontwikkeling
|
Blz. 136
|
(Door)ontwikkelen van stedelijke innovatie districten
|
Blz. 137
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 138
|
Verbonden partijen
|
Blz. 139
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 140
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 141
|
Programma 6 Energie
|
Blz. 142
|
Inleiding
|
Blz. 143
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 144
|
Verduurzaming van de energieopwekking
|
Blz. 145
|
Afspraak Wind op Land 2020, inclusief techniekneutrale verdubbelingsopgave
|
Blz. 146
|
In 2023 is per RES-regio 1 maatwerkoplossing voor optimaal en efficiënt gebruik van het energienetwerk gerealiseerd.
|
Blz. 147
|
Regionale Energie Strategieën
|
Blz. 148
|
Verminderen emissies broeikasgasemissies
|
Blz. 149
|
Bevorderen naleving van de wettelijke energiebesparingsverplichtingen bij bedrijven onder provinciaal bevoegd gezag
|
Blz. 150
|
We ontwikkelen een aanpak voor de verduurzaming van (maatschappelijk) vastgoed
|
Blz. 151
|
Mobiliteit
|
Blz. 152
|
Bijdrage leveren aan een toekomstbestendige energie-infrastructuur
|
Blz. 153
|
Ontwikkelen van een aanpak om ontwikkelingen in vraag- en aanbod van energie enerzijds en ontwikkelingen in beschikbare netcapaciteit anderzijds met en tussen diverse partijen op elkaar af te stemmen
|
Blz. 154
|
Realiseren van een strategisch netwerk van (semi-)publieke laadpunten
|
Blz. 155
|
Stimuleren netwerksamenwerking rond en eerste uitrol van innovaties in de energie-infrastructuur
|
Blz. 156
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 157
|
Verbonden partijen
|
Blz. 158
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 159
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 160
|
Programma 7 Landbouw en voedsel
|
Blz. 161
|
Inleiding
|
Blz. 162
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 163
|
Bijdragen aan het minimaliseren van ongewenste effecten van de landbouw op de omgeving
|
Blz. 164
|
Ontwikkeling en toepassing van innovatieve stalsystemen
|
Blz. 165
|
Stimuleren van veehouders om gebruik te maken van de ondersteunende maatregelen
|
Blz. 166
|
Stimuleren van de ontwikkeling van een economisch gezonde agrarische sector in Noord-Brabant
|
Blz. 167
|
Ondersteuning initiatieven agrofood high-tech trajecten (inclusief crossovers)
|
Blz. 168
|
Realisatie en bieden experimenteerruimte voor innovatieve projecten
|
Blz. 169
|
Bevorderen van het sluiten en verkleinen (in tijd en ruimte) van kringlopen in de Brabantse landbouw
|
Blz. 170
|
Ondersteuning projecten nieuwe teelten/teeltmethodieken plantaardige eiwitten
|
Blz. 171
|
Uitvoeringsagenda mest
|
Blz. 172
|
Bijdragen aan maatschappelijke waarden met de Brabantse landbouw- en voedselsector
|
Blz. 173
|
Ondersteunen initiatieven Voedsel 1000
|
Blz. 174
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 175
|
Verbonden partijen
|
Blz. 176
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 177
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 178
|
Programma 8 Basisinfrastructuur mobiliteit
|
Blz. 179
|
Inleiding
|
Blz. 180
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 181
|
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
|
Blz. 182
|
Planmatig beheer en onderhoud provinciale infrastructuur
|
Blz. 183
|
Uitvoering OV-concessies
|
Blz. 184
|
Transitie naar gedeelde mobiliteit
|
Blz. 185
|
Data, digitalisering en Smart Mobility
|
Blz. 186
|
We gaan voor veilige mobiliteit.
|
Blz. 187
|
Verkeersveiligheid
|
Blz. 188
|
Sociale veiligheid
|
Blz. 189
|
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit.
|
Blz. 190
|
Verduurzaming mobiliteitssysteem
|
Blz. 191
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 192
|
Verbonden partijen
|
Blz. 193
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 194
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 195
|
Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
|
Blz. 196
|
Inleiding
|
Blz. 197
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 198
|
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
|
Blz. 199
|
OV-netwerk
|
Blz. 200
|
Wegennet
|
Blz. 201
|
(Snel-)fietsroutenetwerk
|
Blz. 202
|
Goederencorridor
|
Blz. 203
|
We gaan voor een samenhangend mobiliteitssysteem.
|
Blz. 204
|
Multimodaal netwerk
|
Blz. 205
|
We gaan voor mobiliteit voor iedereen.
|
Blz. 206
|
Toegang tot mobiliteit
|
Blz. 207
|
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit
|
Blz. 208
|
Omgevingskwaliteit en leefbaarheid
|
Blz. 209
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 210
|
Verbonden partijen
|
Blz. 211
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 212
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 213
|
Programma 10 Vrijetijd, Cultuur, Sport en Erfgoed
|
Blz. 214
|
Inleiding
|
Blz. 215
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 216
|
Onderscheidend, divers en inclusief Brabants cultuur- sport- en vrijetijdsaanbod
|
Blz. 217
|
Stimuleren (inter)nationale topcultuur met inzet van Brabant C Fonds
|
Blz. 218
|
Meerjarige ondersteuning van professionele- en amateurkunst (incl. PZN)
|
Blz. 219
|
Ondersteunen van topsportevenementen
|
Blz. 220
|
Ondersteunen van uniek sporten
|
Blz. 221
|
Inzet Leisure Ontwikkel Fonds (LOF) Noord-Brabant
|
Blz. 222
|
Meer bekendheid van het Brabantse cultuur-, sport en vrijetijdsaanbod
|
Blz. 223
|
Uitvoeren van Brabantbrede marketingstrategie
|
Blz. 224
|
Ontwikkelen van toptalenten in Brabant
|
Blz. 225
|
Ondersteuning van talenthubs
|
Blz. 226
|
Ondersteuning van Team NL Centrum Zuid
|
Blz. 227
|
Versterken van innovatief vermogen en ondernemerschap van de cultuur, sport en vrijetijdssector
|
Blz. 228
|
Voortzetten regeling Impulsgelden
|
Blz. 229
|
Doorontwikkelen van de BrabantSport innovatieagenda en het mede mogelijk maken van de uitvoering
|
Blz. 230
|
Ondersteunen van ondernemerschap in de vrijetijdssector via business services
|
Blz. 231
|
Het erfgoed fysiek en digitaal duurzaam behouden, ontwikkelen, benutten en ontsluiten
|
Blz. 232
|
Het erfgoed fysiek en digitaal duurzaam behouden, ontwikkelen, benutten en ontsluiten.
|
Blz. 233
|
De (verbeeldings)kracht van erfgoed benutten en inzetten voor behoud en ontwikkeling van erfgoed en ter versterking van de omgevingskwaliteit van Brabant.
|
Blz. 234
|
We benutten (verbeeldings)kracht van erfgoed via 4 verhaallijnen
|
Blz. 235
|
We werken samen met de samenleving, trekken op met andere overheden, ondernemers, eigenaren en burgers.
|
Blz. 236
|
We werken samen met de samenleving, trekken op met andere overheden, ondernemers, eigenaren en burgers
|
Blz. 237
|
Op orde houden van de basis
|
Blz. 238
|
We houden de basis op orde
|
Blz. 239
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 240
|
Verbonden partijen
|
Blz. 241
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 242
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 243
|
Algemeen financieel beleid
|
Blz. 244
|
Inleiding
|
Blz. 245
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 246
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 247
|
Verbonden partijen
|
Blz. 248
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 249
|
Stelposten
|
Blz. 250
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 251
|
Onvoorzien
|
Blz. 252
|
Begrotingsruimte
|
Blz. 253
|
Stelpost (reservering) begrotingsruimte: lasten
|
Blz. 254
|
Stelpost compensatie loon- en prijsstijging
|
Blz. 255
|
Overige stelposten
|
Blz. 256
|
Inverdientaakstelling BA 2020-2023
|
Blz. 257
|
Overhead
|
Blz. 258
|
Onverdeelde organisatiekosten 2023-2025
|
Blz. 259
|
Paragrafen
|
Blz. 260
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 261
|
Inleiding
|
Blz. 262
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 263
|
Organisatieontwikkeling: Een slimme en slagvaardige provincie, opererend in samenwerking met partners en een organisatie die deze manier van werken optimaal ondersteunt
|
Blz. 264
|
Toekomstbestendige bedrijfsvoering: Een organisatie die klaar voor een nieuwe manier van werken, ontmoeten en reizen, passend bij de ‘nieuwe werkelijkheid’
|
Blz. 265
|
Aantrekkelijk werkgeverschap: Een aantrekkelijk en modern werkgever zijn om talent voor Brabant aan te trekken en te kunnen behouden
|
Blz. 266
|
Doorontwikkelen van systemen en benutten van data voor maximale ondersteuning van opgavegestuurd werken
|
Blz. 267
|
We voldoen aan nieuwe wetgeving en handelen rechtmatig
|
Blz. 268
|
Indicatoren
|
Blz. 269
|
Bevlogenheid medewerkers in beeld
|
Blz. 270
|
Goed werkgeverschap in beeld
|
Blz. 271
|
Ziekteverzuim
|
Blz. 272
|
Beweging en verfrissing in de organisatie.
|
Blz. 273
|
We streven naar inclusiviteit en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans binnen onze organisatie
|
Blz. 274
|
Realisatie iCatcher trajecten
|
Blz. 275
|
Verantwoording gebruik algoritmes
|
Blz. 276
|
Datalab als centraal punt voor vertaling van beleidsvragen naar datavragen
|
Blz. 277
|
Tijdige afhandeling van facturen
|
Blz. 278
|
Tijdige afhandeling van subsidies
|
Blz. 279
|
De organisatie is ‘in control’
|
Blz. 280
|
Afhandeling bezwaarschriften en administratieve beroepen
|
Blz. 281
|
Telefonische bereikbaarheid
|
Blz. 282
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 283
|
Provinciale heffingen
|
Blz. 284
|
Inleiding
|
Blz. 285
|
Beleidskaders
|
Blz. 286
|
Heffing opcenten motorrijtuigenbelasting
|
Blz. 287
|
Grondwaterheffing
|
Blz. 288
|
Nazorgheffing
|
Blz. 289
|
Diverse leges
|
Blz. 290
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 291
|
Inleiding
|
Blz. 292
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 293
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 294
|
Beleidskaders
|
Blz. 295
|
Inventarisatie risico's
|
Blz. 296
|
Inventarisatie weerstandscapaciteit
|
Blz. 297
|
Ratio weerstandsvermogen
|
Blz. 298
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 299
|
Inleiding
|
Blz. 300
|
Onderhoud wegen
|
Blz. 301
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 302
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 303
|
Onderhoud provinciale gebouwen en installaties
|
Blz. 304
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 305
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 306
|
Onderhoud vaarwegen
|
Blz. 307
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 308
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 309
|
Financiering, treasury
|
Blz. 310
|
Inleiding
|
Blz. 311
|
Beleidskaders
|
Blz. 312
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 313
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 314
|
Renteschema
|
Blz. 315
|
Verbonden partijen
|
Blz. 316
|
Inleiding
|
Blz. 317
|
Beleidskader
|
Blz. 318
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 319
|
Lijst van verbonden partijen
|
Blz. 320
|
Ontwikkelbedrijf en grondbeleid
|
Blz. 321
|
Inleiding
|
Blz. 322
|
Beleidskaders
|
Blz. 323
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 324
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 325
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 326
|
Investeringsagenda
|
Blz. 327
|
Inleiding
|
Blz. 328
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 329
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 330
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 331
|
Europese programma's
|
Blz. 332
|
Inleiding
|
Blz. 333
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 334
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 335
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 336
|
Financiële begroting
|
Blz. 337
|
Algemene grondslagen voor begroting en jaarstukken
|
Blz. 338
|
Algemene grondslagen
|
Blz. 339
|
Investeringen en afschrijvingen (uitwerking financiële verordening art.6)
|
Blz. 340
|
Reserves (uitwerking financiële verordening art.7)
|
Blz. 341
|
Rente
|
Blz. 342
|
Salariskosten en toerekening van organisatiekosten
|
Blz. 343
|
Indexering
|
Blz. 344
|
Algemene uitkering en decntralisatieuitkeringen van het provinciefonds
|
Blz. 345
|
Opcenten motorrijtuigenbelasting
|
Blz. 346
|
Begrotingsstructuur
|
Blz. 347
|
I Financiële positie: Overzicht van lasten en baten
|
Blz. 348
|
Autorisatie en overzicht van lasten en baten
|
Blz. 349
|
II Uiteenzetting van de financiële positie
|
Blz. 350
|
Inleiding
|
Blz. 351
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 352
|
Sluitende begroting en structureel evenwicht
|
Blz. 353
|
Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
|
Blz. 354
|
Inleiding
|
Blz. 355
|
Ambtelijk apparaat
|
Blz. 356
|
Bestuur
|
Blz. 357
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 358
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 359
|
Verleende garanties en waarborgen
|
Blz. 360
|
Verleende garanties en waarborgen
|
Blz. 361
|
II Kengetallen financiële positie
|
Blz. 362
|
Inleiding
|
Blz. 363
|
Kengetallen financiële positie
|
Blz. 364
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|