-
Blz. 1
Begroting 2022
-
Blz. 2
Voorwoord
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Algemeen hoofdstuk
-
Blz. 7
Inleiding
-
Blz. 8
Samen bouwen aan de kwaliteit van Brabant
-
Blz. 9
Opgaven en transities
-
Blz. 10
Onzekerheden
-
Blz. 11
Focus op uitvoering
-
Blz. 12
Focus op uitvoering
-
Blz. 13
Onze speerpunten in 2022
-
Blz. 14
Een gezonde en veilige leefomgeving
-
Blz. 15
Energietransitie
-
Blz. 16
Klimaatproof Brabant
-
Blz. 17
Duurzame verstedelijking, vitaal platteland & mobiliteit
-
Blz. 18
Economie, Kennis & Talentontwikkeling
-
Blz. 19
Brede welvaart en digitalisering als samenbindende thema’s
-
Blz. 20
Inleiding
-
Blz. 21
Brede Welvaart (incl. gezondheid)
-
Blz. 22
Digitalisering
-
Blz. 23
Financieel totaalbeeld
-
Blz. 24
Inleiding
-
Blz. 25
Bezuinigingen
-
Blz. 26
Voorstellen om extra middelen beschikbaar te stellen
-
Blz. 27
Schoon opleveren
-
Blz. 28
Begroting in evenwicht
-
Blz. 29
Programma 1 Bestuur en veiligheid
-
Blz. 30
Inleiding
-
Blz. 31
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 32
Bevorderen van bestuurlijke en maatschappelijke weerbaarheid en integriteit
-
Blz. 33
Cursus ‘Vergroting weerbaarheid’ verzorgen voor provinciale collega’s, die nieuw binnenkomen of die waarvoor dat gezien hun taak van belang is
-
Blz. 34
Samen met Taskforce-RIEC Brabant Zeeland gesprekken voeren met gemeenten om hun fitheid tegen ondermijning te stimuleren
-
Blz. 35
Uitvoering aanbevelingen uit het Masterplan interne weerbaarheid
-
Blz. 36
Brede Welvaart
-
Blz. 37
Opstellen van uitvoeringsagenda, die invulling geeft aan rolneming van provincie
-
Blz. 38
Een toekomstbestendig openbaar bestuur
-
Blz. 39
Burgers zijn meer betrokken bij beleidsontwikkeling en -uitvoering
-
Blz. 40
Opkomst verkiezingen in Noord-Brabant
-
Blz. 41
Organiseren bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 42
Gemeenten, waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen voeren hun wettelijke taken conform de wet uit
-
Blz. 43
We beoordelen of Gemeenten, Waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen hun wettelijke taken uitvoeren conform de wet
-
Blz. 44
We stimuleren dat toezichtontvangers van elkaar leren via toezicht
-
Blz. 45
Aantal gemeenten onder preventief financieel toezicht
-
Blz. 46
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 47
Verbonden partijen
-
Blz. 48
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 49
Wat mag het kosten?
-
Blz. 50
Programma 2 Ruimte en wonen
-
Blz. 51
Inleiding
-
Blz. 52
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 53
Verbeteren van omgevingskwaliteit
-
Blz. 54
Participeren in gebiedstransformaties en aanpakken van leegstand
-
Blz. 55
Begeleiden en beoordelen van initiatieven met ruimtelijke impact
-
Blz. 56
Implementeren van de Omgevingswet
-
Blz. 57
Versnellen van de woningbouw
-
Blz. 58
Actualiseren informatie over bevolking, bouwen en wonen
-
Blz. 59
Actualiseren van regionale afspraken over planning, programmering en realisatie
-
Blz. 60
Stimuleren van nieuwe woonvormen
-
Blz. 61
Verbeteren van vitaliteit en toekomstbestendigheid van werklocaties
-
Blz. 62
Actualiseren van informatie over werklocaties en detailhandel
-
Blz. 63
Actualisering van regionale afspraken over planning, programmering en realisatie
-
Blz. 64
Verduurzamen van werklocaties en versterken van campussen
-
Blz. 65
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 66
Verbonden partijen
-
Blz. 67
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 68
Wat mag het kosten?
-
Blz. 69
Programma 3 Water en bodem
-
Blz. 70
Inleiding
-
Blz. 71
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 72
Klimaatproof Brabant. Realiseren van een klimaatbestendige en waterrobuuste inrichting en bijbehorend gebruik
-
Blz. 73
Bewustwording, samenwerking en verankering ‘klimaatbestendig handelen’
-
Blz. 74
Concrete aanpak in projecten en gebieden
-
Blz. 75
Veilig Water. Blijven zorgen voor veiligheid door de bescherming tegen hoogwater
-
Blz. 76
Toezicht op uitvoering verbeterplannen waterschappen
-
Blz. 77
Uitvoeren Deltaprogramma Maas
-
Blz. 78
Voldoende Water. Zorgen voor voldoende grond- en oppervlaktewater (voorkomen van overlast en tekorten)
-
Blz. 79
Verdrogingsaanpak natte natuurparels
-
Blz. 80
Schoon Water. Herstellen van de kwaliteit van oppervlakte- en grondwater tot tenminste het basisniveau
-
Blz. 81
Schoon grondwater
-
Blz. 82
Schoon oppervlaktewater
-
Blz. 83
Vitale Bodem. Herstellen van de vitaliteit van de bodem
-
Blz. 84
Met agrarische ondernemers bodemverbeteringsmaatregelen doorvoeren in landbouwgebieden
-
Blz. 85
Organiseren bodemnetwerk Brabant
-
Blz. 86
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 87
Verbonden partijen
-
Blz. 88
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 89
Wat mag het kosten?
-
Blz. 90
Programma 4 Natuur en milieu
-
Blz. 91
Inleiding
-
Blz. 92
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 93
Realisatie van een robuust en samenhangend natuurnetwerk
-
Blz. 94
Beheer van het Natuurnetwerk Brabant
-
Blz. 95
Realisatie ecologische verbindingszones
-
Blz. 96
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: grondverwerving / functieverandering
-
Blz. 97
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: inrichting
-
Blz. 98
Herstel van de biodiversiteit
-
Blz. 99
Agrarisch natuur- en landschapsbeheer
-
Blz. 100
Bosuitbreiding en bosomvorming
-
Blz. 101
Uitvoeren herstelmaatregelen in N2000-gebieden
-
Blz. 102
Uitvoeren inrichtingsmaatregelen in leefgebieden
-
Blz. 103
Uitvoeren herstelmaatregelen landelijk Uitvoeringsprogramma Natuur
-
Blz. 104
Versterking van de kwaliteit van het Brabantse landschap
-
Blz. 105
Maatregelen die de karakteristieke Brabantse landschappen versterken
-
Blz. 106
Verankering van de natuur in de samenleving
-
Blz. 107
Maatregelen die de verankering van de natuur in de samenleving versterken
-
Blz. 108
Milieu. Continue verbetering van de luchtkwaliteit en vermindering van de geluid-, geur- en lichthinder
-
Blz. 109
Beperken van geluidsoverlast voor Brabanders
-
Blz. 110
Gezondheidswinst door schonere lucht
-
Blz. 111
Stevige monitoring kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 112
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) leveren een bijdrage aan een gezonde fysieke leefomgeving en daarmee een bijdrage aan een goed werk- en leefklimaat.
-
Blz. 113
De vergunningverlening, toezicht en handhaving voldoen aan de gestelde generieke kwaliteitsdoelstellingen van rechtmatigheid en kwaliteit
-
Blz. 114
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 115
Verbonden partijen
-
Blz. 116
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 117
Wat mag het kosten?
-
Blz. 118
Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
-
Blz. 119
Inleiding
-
Blz. 120
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 121
Stimuleren van missie-gedreven innovatie door sterke ecosystemen en clusters van bedrijven.
-
Blz. 122
Een impuls aan de circulaire economie/samenleving
-
Blz. 123
Een impuls in digitalisering
-
Blz. 124
We versterken het organiserend vermogen in triple helix samenwerkingen op verschillende niveaus: in steden en op regionaal niveau
-
Blz. 125
We zorgen dat rondom sleuteltechnologieën zogenaamde innovatie-coalities tot stand komen
-
Blz. 126
We zorgen voor een organisatorisch sluitende keten voor de ondersteuning van innovatieve starters, groeiers en scale-ups.
-
Blz. 127
Inzetten op talentontwikkeling voor de kenniseconomie van morgen
-
Blz. 128
Aantrekken en behouden van nationaal en internationaal talent
-
Blz. 129
Inzicht in de arbeidsmarkt ontwikkelingen t.b.v. maatschappelijke transities
-
Blz. 130
Leren en ontwikkelen
-
Blz. 131
Realiseren van sterkere clusters door Europese en internationale samenwerking
-
Blz. 132
Bouwen en onderhouden van contacten en netwerken voor internationale innovatiesamenwerking
-
Blz. 133
Continueren van investeringsbevordering
-
Blz. 134
Stimuleren van de internationale handel
-
Blz. 135
Het versterken van de ruimtelijke-economische structuur
-
Blz. 136
Bijdragen aan campusontwikkeling
-
Blz. 137
(Door)ontwikkelen van stedelijke innovatie districten
-
Blz. 138
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 139
Verbonden partijen
-
Blz. 140
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 141
Wat mag het kosten?
-
Blz. 142
Programma 6 Energie
-
Blz. 143
Inleiding
-
Blz. 144
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 145
Verduurzaming van de energieopwekking
-
Blz. 146
Afspraak Wind op Land 2020, inclusief techniekneutrale verdubbelingsopgave
-
Blz. 147
In 2023 is per RES-regio 1 maatwerkoplossing voor optimaal en efficiënt gebruik van het energienetwerk gerealiseerd.
-
Blz. 148
Regionale Energie Strategieën
-
Blz. 149
Verminderen emissies broeikasgasemissies
-
Blz. 150
Bevorderen naleving van de wettelijke energiebesparingsverplichtingen bij bedrijven onder provinciaal bevoegd gezag
-
Blz. 151
We ontwikkelen een aanpak voor de verduurzaming van (maatschappelijk) vastgoed
-
Blz. 152
Mobiliteit
-
Blz. 153
Bijdrage leveren aan een toekomstbestendige energie-infrastructuur
-
Blz. 154
Ontwikkelen van een aanpak om ontwikkelingen in vraag- en aanbod van energie enerzijds en ontwikkelingen in beschikbare netcapaciteit anderzijds met en tussen diverse partijen op elkaar af te stemmen
-
Blz. 155
Realiseren van een strategisch netwerk van (semi-)publieke laadpunten
-
Blz. 156
Stimuleren netwerksamenwerking rond en eerste uitrol van innovaties in de energie-infrastructuur
-
Blz. 157
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 158
Verbonden partijen
-
Blz. 159
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 160
Wat mag het kosten?
-
Blz. 161
Programma 7 Landbouw en voedsel
-
Blz. 162
Inleiding
-
Blz. 163
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 164
Bijdragen aan het minimaliseren van ongewenste effecten van de landbouw op de omgeving
-
Blz. 165
Ontwikkeling en toepassing van innovatieve stalsystemen
-
Blz. 166
Stimuleren van veehouders om gebruik te maken van de ondersteunende maatregelen
-
Blz. 167
Stimuleren van de ontwikkeling van een economisch gezonde agrarische sector in Noord-Brabant
-
Blz. 168
Ondersteuning initiatieven agrofood high-tech trajecten (inclusief crossovers)
-
Blz. 169
Realisatie en bieden experimenteerruimte voor innovatieve projecten
-
Blz. 170
Bevorderen van het sluiten en verkleinen (in tijd en ruimte) van kringlopen in de Brabantse landbouw
-
Blz. 171
Ondersteuning projecten nieuwe teelten/teeltmethodieken plantaardige eiwitten
-
Blz. 172
Uitvoeringsagenda mest
-
Blz. 173
Bijdragen aan maatschappelijke waarden met de Brabantse landbouw- en voedselsector
-
Blz. 174
Ondersteunen initiatieven Voedsel 1000
-
Blz. 175
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 176
Verbonden partijen
-
Blz. 177
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 178
Wat mag het kosten?
-
Blz. 179
Programma 8 Basisinfrastructuur mobiliteit
-
Blz. 180
Inleiding
-
Blz. 181
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 182
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
-
Blz. 183
Planmatig beheer en onderhoud provinciale infrastructuur
-
Blz. 184
Uitvoering OV-concessies
-
Blz. 185
Transitie naar gedeelde mobiliteit
-
Blz. 186
Data, digitalisering en Smart Mobility
-
Blz. 187
We gaan voor veilige mobiliteit.
-
Blz. 188
Verkeersveiligheid
-
Blz. 189
Sociale veiligheid
-
Blz. 190
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit.
-
Blz. 191
Verduurzaming mobiliteitssysteem
-
Blz. 192
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 193
Verbonden partijen
-
Blz. 194
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 195
Wat mag het kosten?
-
Blz. 196
Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
-
Blz. 197
Inleiding
-
Blz. 198
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 199
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
-
Blz. 200
OV-netwerk
-
Blz. 201
Wegennet
-
Blz. 202
(Snel-)fietsroutenetwerk
-
Blz. 203
Goederencorridor
-
Blz. 204
We gaan voor een samenhangend mobiliteitssysteem.
-
Blz. 205
Multimodaal netwerk
-
Blz. 206
We gaan voor mobiliteit voor iedereen.
-
Blz. 207
Toegang tot mobiliteit
-
Blz. 208
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit
-
Blz. 209
Omgevingskwaliteit en leefbaarheid
-
Blz. 210
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 211
Verbonden partijen
-
Blz. 212
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 213
Wat mag het kosten?
-
Blz. 214
Programma 10 Vrijetijd, Cultuur, Sport en Erfgoed
-
Blz. 215
Inleiding
-
Blz. 216
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 217
Onderscheidend, divers en inclusief Brabants cultuur- sport- en vrijetijdsaanbod
-
Blz. 218
Stimuleren (inter)nationale topcultuur met inzet van Brabant C Fonds
-
Blz. 219
Meerjarige ondersteuning van professionele- en amateurkunst (incl. PZN)
-
Blz. 220
Ondersteunen van topsportevenementen
-
Blz. 221
Ondersteunen van uniek sporten
-
Blz. 222
Inzet Leisure Ontwikkel Fonds (LOF) Noord-Brabant
-
Blz. 223
Meer bekendheid van het Brabantse cultuur-, sport en vrijetijdsaanbod
-
Blz. 224
Uitvoeren van Brabantbrede marketingstrategie
-
Blz. 225
Ontwikkelen van toptalenten in Brabant
-
Blz. 226
Ondersteuning van talenthubs
-
Blz. 227
Ondersteuning van Team NL Centrum Zuid
-
Blz. 228
Versterken van innovatief vermogen en ondernemerschap van de cultuur, sport en vrijetijdssector
-
Blz. 229
Voortzetten regeling Impulsgelden
-
Blz. 230
Doorontwikkelen van de BrabantSport innovatieagenda en het mede mogelijk maken van de uitvoering
-
Blz. 231
Ondersteunen van ondernemerschap in de vrijetijdssector via business services
-
Blz. 232
Het erfgoed fysiek en digitaal duurzaam behouden, ontwikkelen, benutten en ontsluiten
-
Blz. 233
Het erfgoed fysiek en digitaal duurzaam behouden, ontwikkelen, benutten en ontsluiten.
-
Blz. 234
De (verbeeldings)kracht van erfgoed benutten en inzetten voor behoud en ontwikkeling van erfgoed en ter versterking van de omgevingskwaliteit van Brabant.
-
Blz. 235
We benutten (verbeeldings)kracht van erfgoed via 4 verhaallijnen
-
Blz. 236
We werken samen met de samenleving, trekken op met andere overheden, ondernemers, eigenaren en burgers.
-
Blz. 237
We werken samen met de samenleving, trekken op met andere overheden, ondernemers, eigenaren en burgers
-
Blz. 238
Op orde houden van de basis
-
Blz. 239
We houden de basis op orde
-
Blz. 240
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 241
Verbonden partijen
-
Blz. 242
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 243
Wat mag het kosten?
-
Blz. 244
Algemeen financieel beleid
-
Blz. 245
Inleiding
-
Blz. 246
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 247
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 248
Verbonden partijen
-
Blz. 249
Wat mag het kosten?
-
Blz. 250
Stelposten
-
Blz. 251
Wat mag het kosten?
-
Blz. 252
Onvoorzien
-
Blz. 253
Begrotingsruimte
-
Blz. 254
Stelpost (reservering) begrotingsruimte: lasten
-
Blz. 255
Stelpost compensatie loon- en prijsstijging
-
Blz. 256
Overige stelposten
-
Blz. 257
Inverdientaakstelling BA 2020-2023
-
Blz. 258
Overhead
-
Blz. 259
Onverdeelde organisatiekosten 2023-2025
-
Blz. 260
Paragrafen
-
Blz. 261
Bedrijfsvoering
-
Blz. 262
Inleiding
-
Blz. 263
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 264
Organisatieontwikkeling: Een slimme en slagvaardige provincie, opererend in samenwerking met partners en een organisatie die deze manier van werken optimaal ondersteunt
-
Blz. 265
Toekomstbestendige bedrijfsvoering: Een organisatie die klaar voor een nieuwe manier van werken, ontmoeten en reizen, passend bij de ‘nieuwe werkelijkheid’
-
Blz. 266
Aantrekkelijk werkgeverschap: Een aantrekkelijk en modern werkgever zijn om talent voor Brabant aan te trekken en te kunnen behouden
-
Blz. 267
Doorontwikkelen van systemen en benutten van data voor maximale ondersteuning van opgavegestuurd werken
-
Blz. 268
We voldoen aan nieuwe wetgeving en handelen rechtmatig
-
Blz. 269
Indicatoren
-
Blz. 270
Bevlogenheid medewerkers in beeld
-
Blz. 271
Goed werkgeverschap in beeld
-
Blz. 272
Ziekteverzuim
-
Blz. 273
Beweging en verfrissing in de organisatie.
-
Blz. 274
We streven naar inclusiviteit en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans binnen onze organisatie
-
Blz. 275
Realisatie iCatcher trajecten
-
Blz. 276
Verantwoording gebruik algoritmes
-
Blz. 277
Datalab als centraal punt voor vertaling van beleidsvragen naar datavragen
-
Blz. 278
Tijdige afhandeling van facturen
-
Blz. 279
Tijdige afhandeling van subsidies
-
Blz. 280
De organisatie is ‘in control’
-
Blz. 281
Afhandeling bezwaarschriften en administratieve beroepen
-
Blz. 282
Telefonische bereikbaarheid
-
Blz. 283
Wat mag het kosten?
-
Blz. 284
Provinciale heffingen
-
Blz. 285
Inleiding
-
Blz. 286
Beleidskaders
-
Blz. 287
Heffing opcenten motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 288
Grondwaterheffing
-
Blz. 289
Nazorgheffing
-
Blz. 290
Diverse leges
-
Blz. 291
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 292
Inleiding
-
Blz. 293
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 294
Wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 295
Beleidskaders
-
Blz. 296
Inventarisatie risico's
-
Blz. 297
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 298
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 299
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 300
Inleiding
-
Blz. 301
Onderhoud wegen
-
Blz. 302
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 303
Wat mag het kosten?
-
Blz. 304
Onderhoud provinciale gebouwen en installaties
-
Blz. 305
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 306
Wat mag het kosten?
-
Blz. 307
Onderhoud vaarwegen
-
Blz. 308
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 309
Wat mag het kosten?
-
Blz. 310
Financiering, treasury
-
Blz. 311
Inleiding
-
Blz. 312
Beleidskaders
-
Blz. 313
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 314
Wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 315
Renteschema
-
Blz. 316
Verbonden partijen
-
Blz. 317
Inleiding
-
Blz. 318
Beleidskader
-
Blz. 319
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 320
Lijst van verbonden partijen
-
Blz. 321
Ontwikkelbedrijf en grondbeleid
-
Blz. 322
Inleiding
-
Blz. 323
Beleidskaders
-
Blz. 324
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 325
Wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 326
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 327
Investeringsagenda
-
Blz. 328
Inleiding
-
Blz. 329
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 330
Wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 331
Wat mag het kosten?
-
Blz. 332
Europese programma's
-
Blz. 333
Inleiding
-
Blz. 334
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 335
Wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 336
Wat mag het kosten?
-
Blz. 337
Financiële begroting
-
Blz. 338
Algemene grondslagen voor begroting en jaarstukken
-
Blz. 339
Algemene grondslagen
-
Blz. 340
Investeringen en afschrijvingen (uitwerking financiële verordening art.6)
-
Blz. 341
Reserves (uitwerking financiële verordening art.7)
-
Blz. 342
Rente
-
Blz. 343
Salariskosten en toerekening van organisatiekosten
-
Blz. 344
Indexering
-
Blz. 345
Algemene uitkering en decntralisatieuitkeringen van het provinciefonds
-
Blz. 346
Opcenten motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 347
Begrotingsstructuur
-
Blz. 348
I Financiële positie: Overzicht van lasten en baten
-
Blz. 349
Autorisatie en overzicht van lasten en baten
-
Blz. 350
II Uiteenzetting van de financiële positie
-
Blz. 351
Inleiding
-
Blz. 352
Weerstandsvermogen
-
Blz. 353
Sluitende begroting en structureel evenwicht
-
Blz. 354
Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
-
Blz. 355
Inleiding
-
Blz. 356
Ambtelijk apparaat
-
Blz. 357
Bestuur
-
Blz. 358
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 359
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 360
Verleende garanties en waarborgen
-
Blz. 361
Verleende garanties en waarborgen
-
Blz. 362
II Kengetallen financiële positie
-
Blz. 363
Inleiding
-
Blz. 364
Kengetallen financiële positie
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap