Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2024
    1. Blz. 2 Voorwoord
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Leeswijzer
        1. Blz. 5 Programmaverantwoording
        2. Blz. 6 Paragrafen
        3. Blz. 7 Weergave van bedragen
      2. Blz. 8 Inleiding
        1. Blz. 9 Inleiding
        2. Blz. 10 Realisatie op hoofdlijnen
        3. Blz. 11 Financieel totaalbeeld
      3. Blz. 12 Programma 1 Bestuur en veiligheid
        1. Blz. 13 inleiding
        2. Blz. 14 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 15 Bevorderen van bestuurlijke en maatschappelijke weerbaarheid en integriteit
            1. Blz. 16 Cursus ‘Vergroting weerbaarheid’ verzorgen voor provinciale collega’s, die nieuw binnenkomen of die waarvoor dat gezien hun taak van belang is
            2. Blz. 17 Uitvoering aanbevelingen uit het Masterplan interne weerbaarheid
            3. Blz. 18 Samen met Taskforce-RIEC Brabant Zeeland gesprekken voeren met gemeenten om hun fitheid tegen ondermijning te stimuleren
            4. Blz. 19 Aantal jonge bezoekers aan de Riskfactory
          2. Blz. 20 Brede Welvaart incl. Gezondheid
            1. Blz. 21 Uitvoering geven aan de uitvoeringsagenda brede welvaart die invulling geeft aan rolneming van provincie
            2. Blz. 22 Doorontwikkelen van Brabantse Monitor Gezondheid
            3. Blz. 23 Organiseren dag van de gezondheid
            4. Blz. 24 We verkennen of een tweede ronde van het Brabant Outcomes Fund (BOF2) haalbaar is en bij kan dragen aan het versterken van brede welvaart in Brabant
            5. Blz. 25 Continue aandacht voor meekoppelkansen en monitoren voortgang op indicatoren begroting 2024
          3. Blz. 26 Een toekomstbestendig openbaar bestuur
            1. Blz. 27 Opkomst verkiezingen in Noord-Brabant
            2. Blz. 28 Burgers zijn meer betrokken bij beleidsontwikkeling en -uitvoering
            3. Blz. 29 Organiseren bestuurlijke samenwerking
            4. Blz. 30 Formuleren provinciaal participatiebeleid
          4. Blz. 31 Gemeenten, waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen voeren hun wettelijke taken conform de wet uit
            1. Blz. 32 We beoordelen of Gemeenten, Waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen hun wettelijke taken uitvoeren conform de wet
            2. Blz. 33 We stimuleren dat toezichtontvangers van elkaar leren via toezicht
            3. Blz. 34 Aantal gemeenten onder preventief financieel toezicht
        3. Blz. 35 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 36 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 37 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      4. Blz. 38 Programma 2 Ruimte en wonen
        1. Blz. 39 Inleiding
        2. Blz. 40 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 41 Integraal werken aan het toekomstbestendig maken van het stedelijk netwerk
            1. Blz. 42 Gezamenlijk met partners opstellen en realiseren uitvoeringsagenda NOVEX Stedelijk Brabant
            2. Blz. 43 Mogelijk maken van stedelijke gebiedsontwikkelingen binnen de 12 grootste steden
            3. Blz. 44 Uitvoeren en doorontwikkelen kennisprogramma gebiedstransformaties
          2. Blz. 45 Zorgdragen voor duurzame en toekomstbestendige werklocaties in Brabant
            1. Blz. 46 Ondersteunen van verduurzaming op 12 ‘Grote Oogst’ locaties
            2. Blz. 47 Faciliteren van campussen
            3. Blz. 48 Actualiseren van (regionale) afspraken bedrijventerreinen
          3. Blz. 49 Verbeteren van omgevingskwaliteit
            1. Blz. 50 Begeleiden en beoordelen van initiatieven met ruimtelijke impact
            2. Blz. 51 Uitvoeren Brabantse Ontwikkelaanpak Stikstof (BOS)
          4. Blz. 52 Realiseren van voldoende woningen, die aansluiten op de vraag
            1. Blz. 53 Actualiseren informatie over bevolking, bouwen en wonen
            2. Blz. 54 Stimuleren van nieuwe woonvormen
            3. Blz. 55 Actualiseren van regionale afspraken over woningbouwaantallen, betaalbaarheid en doelgroepen
            4. Blz. 56 Ondersteunen van versnelling woningbouw
          5. Blz. 57 Verbeteren van vitaliteit en toekomstbestendigheid van werklocaties
            1. Blz. 58 Ondersteunen van campussen en overige strategische werklocaties
            2. Blz. 59 Uitvoeren en verdiepen project ‘Grote Oogst’
            3. Blz. 60 Actualiseren van (regionale) afspraken bedrijventerreinen
        3. Blz. 61 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 62 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 63 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      5. Blz. 64 Programma 3 Water en bodem
        1. Blz. 65 Inleiding
        2. Blz. 66 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 67 Voldoende Water
            1. Blz. 68 Verdrogingsaanpak natte natuurparels
            2. Blz. 69 Grondwaterontrekkingen
            3. Blz. 70 Zuidwestelijke Delta en Geopark Peelhorst en Maasvallei
          2. Blz. 71 Schoon Water
            1. Blz. 72 Schoon oppervlaktewater
            2. Blz. 73 Schoon grondwater
          3. Blz. 74 Veilig Water
            1. Blz. 75 Toezicht op uitvoering verbeterplannen waterschappen
            2. Blz. 76 Uitvoeren Deltaprogramma Maas
            3. Blz. 77 Ruimtelijke inbedding en goedkeuringsbevoegdheid GS bij versterking van primaire dijken
          4. Blz. 78 Vitale Bodem
            1. Blz. 79 Met agrarische ondernemers bodemverbeteringsmaatregelen doorvoeren in landbouwgebieden
            2. Blz. 80 Organiseren kennisuitwisseling voor agrariërs
          5. Blz. 81 Klimaatadaptatie
            1. Blz. 82 Bewustwording, samenwerking en verankering ‘klimaatbestendig handelen’
            2. Blz. 83 Concrete aanpak in projecten en gebieden
        3. Blz. 84 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 85 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 86 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      6. Blz. 87 Programma 4 Natuur en milieu
        1. Blz. 88 Inleiding
        2. Blz. 89 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 90 Natuurnetwerk Brabant ingericht, verbonden en beheerd
            1. Blz. 91 Realisatie Natuurnetwerk Brabant: grondverwerving / functieverandering
            2. Blz. 92 Realisatie Natuurnetwerk Brabant: inrichting
            3. Blz. 93 Realisatie ecologische verbindingszones
            4. Blz. 94 Beheer van het Natuurnetwerk Brabant
            5. Blz. 95 Realisatie Faunapassages
            6. Blz. 96 Kwaliteit van het Natuurnetwerk Brabant
          2. Blz. 97 N2000-gebieden hersteld en versterkt
            1. Blz. 98 Verbeteren kwaliteit en kwantiteit van habitattypen en soorten
          3. Blz. 99 Bossen aangelegd en gerevitaliseerd
            1. Blz. 100 Bosuitbreiding en bosomvorming
          4. Blz. 101 Biodiversiteit beschermd
            1. Blz. 102 Behouden stand van de populaties kwetsbare en bedreigde planten en dieren
            2. Blz. 103 Stoppen achteruitgang van kenmerkende soorten van het boerenland
          5. Blz. 104 Basisvoorwaarden op orde: lucht-, water- en bodemkwaliteit
            1. Blz. 105 Reductie van emissie van stikstof
          6. Blz. 106 Natuur meewegen bij ruimtelijke en economische ontwikkelingen
            1. Blz. 107 Opstellen plannen voor een 'Natuurinclusief Brabant'
            2. Blz. 108 Natuurinclusief ontwikkelen, bouwen en beheren
          7. Blz. 109 Behoud, herstel en ontwikkeling van landschappen
            1. Blz. 110 Aanleg en herstel van landschapselementen
          8. Blz. 111 Meer groen in de directe omgeving
            1. Blz. 112 Stimuleren vergroening van de wijk
          9. Blz. 113 Versterken van de beweging van vergroening
            1. Blz. 114 Stimuleren van het aantal actieve ‘groene’ vrijwilligers
          10. Blz. 115 Milieu. Continue verbetering van de luchtkwaliteit en vermindering van de geluid-, geur- en lichthinder
            1. Blz. 116 Gezondheidswinst door schonere lucht
            2. Blz. 117 Beperken van geluidsoverlast voor Brabanders
            3. Blz. 118 Stevige monitoring kwaliteit van de leefomgeving.
            4. Blz. 119 Zeer zorgwekkende stoffen
            5. Blz. 120 Externe Veiligheid
          11. Blz. 121 Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) leveren een bijdrage aan een gezonde fysieke leefomgeving en daarmee een bijdrage aan een goed werk- en leefklimaat.
            1. Blz. 122 De vergunningverlening, toezicht en handhaving voldoen aan de gestelde generieke kwaliteitsdoelstellingen van rechtmatigheid en kwaliteit
        3. Blz. 123 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 124 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 125 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      7. Blz. 126 Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
        1. Blz. 127 Inleiding
        2. Blz. 128 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 129 Stimuleren van missie-gedreven innovatie door sterke ecosystemen en clusters van bedrijven.
            1. Blz. 130 Een impuls in digitalisering
            2. Blz. 131 Een impuls aan de circulaire economie/samenleving
            3. Blz. 132 We zorgen dat rondom sleuteltechnologieën zogenaamde innovatie-coalities tot stand komen
            4. Blz. 133 We zorgen voor een organisatorisch sluitende keten voor de ondersteuning van innovatieve starters, groeiers en scale-ups.
          2. Blz. 134 Inzetten op talentontwikkeling voor de kenniseconomie van morgen
            1. Blz. 135 Leren en ontwikkelen
            2. Blz. 136 Aantrekken en behouden van nationaal en internationaal talent
            3. Blz. 137 Inzicht in de arbeidsmarkt ontwikkelingen t.b.v. maatschappelijke transities
          3. Blz. 138 Realiseren van sterkere clusters door Europese en internationale samenwerking
            1. Blz. 139 Bouwen en onderhouden van contacten en netwerken voor internationale innovatiesamenwerking
            2. Blz. 140 Stimuleren van de internationale handel
            3. Blz. 141 Continueren van investeringsbevordering
          4. Blz. 142 Het versterken van de ruimtelijke-economische structuur
            1. Blz. 143 Bijdragen aan campusontwikkeling
            2. Blz. 144 (Door)ontwikkelen van stedelijke innovatie districten
        3. Blz. 145 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 146 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 147 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      8. Blz. 148 Programma 6 Energie
        1. Blz. 149 Inleiding
        2. Blz. 150 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 151 Verduurzaming gebouwde omgeving
            1. Blz. 152 Initiatieven voortzetten
          2. Blz. 153 Verduurzaming van de energieopwekking, door de ontwikkeling van energieprojecten, zoals wind- en zonprojecten, geo-en aquathermie en projecten voor conversie en opslag van energie.
            1. Blz. 154 Doorpakken afspraak Wind op Land 2020
            2. Blz. 155 Maatwerkoplossing per RES-regio
            3. Blz. 156 Voortgangsrapportage per RES-regio
          3. Blz. 157 Verminderen emissies broeikasgassen
            1. Blz. 158 Mobiliteit
            2. Blz. 159 Bevorderen naleving van de wettelijke energiebesparingsverplichtingen bij bedrijven
            3. Blz. 160 Doorpakken samenwerking met de industrie
            4. Blz. 161 Voortzetten pilot MIEK regio Moerdijk
            5. Blz. 162 Doorpakken warmtetransitie
            6. Blz. 163 Ook thema gezondheid blijvend agenderen
          4. Blz. 164 Bijdrage leveren aan een toekomstbestendige energie-infrastructuur
            1. Blz. 165 Realiseren van een strategisch netwerk van (semi-)publieke laadpunten
            2. Blz. 166 Afstemmen met en tussen partijen over ontwikkelingen en aanpak vraag- en aanbod van energie enerzijds en beschikbare netcapaciteit anderzijds
            3. Blz. 167 Stimuleren eerste uitrol van innovaties in de energie-infrastructuur
        3. Blz. 168 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 169 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 170 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      9. Blz. 171 Programma 7 Landbouw en voedsel
        1. Blz. 172 Inleiding
        2. Blz. 173 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 174 Het meest duurzaam en circulair in Europa
            1. Blz. 175 Realiseren uitvoeringsagenda mest
            2. Blz. 176 Actualisatie en uitvoeren routekaart stalaanpassingen 2024
            3. Blz. 177 Pilot Real-Time meten
            4. Blz. 178 Bereiken van implementerende en zoekende veehouders
            5. Blz. 179 Biodiversiteitsmonitor Melkveehouderij, Akkerbouw en Zoogkoeienhouderij
          2. Blz. 180 Economisch toonaangevend zijn binnen Europa
            1. Blz. 181 Bevorderen innovatie
            2. Blz. 182 Ondersteunen en/of geformeerde consortia op thema nieuwe eiwitten of nieuwe verwerkingstechnieken
            3. Blz. 183 Stimuleren kleine betekenisvolle projecten door Landbouw Innovatie Brabant
          3. Blz. 184 Natuur- en landschapsinclusief zijn in 2030
            1. Blz. 185 Begeleiden bedrijven bij hun omschakeling naar natuurinclusief
            2. Blz. 186 Organiseren van bijeenkomsten voor kennisontwikkeling/uitwisseling op inspiratiebedrijven
            3. Blz. 187 Geven van omschakeladviezen biologische landbouw (melkvee en akkerbouw)
            4. Blz. 188 Gronden voor Graasdierhouderijen
            5. Blz. 189 Aanpak piekbelasting
            6. Blz. 190 Ondersteunen van veehouders bij besluitvorming LBV(+)
          4. Blz. 191 Versterken gemeenschapsinclusief
            1. Blz. 192 Ondersteunen boer-burger initiatieven
            2. Blz. 193 Korte Ketens
        3. Blz. 194 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 195 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 196 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      10. Blz. 197 Programma 8 Basisinfrastructuur mobiliteit
        1. Blz. 198 Inleiding
        2. Blz. 199 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 200 We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
            1. Blz. 201 Planmatig beheer en onderhoud provinciale infrastructuur
            2. Blz. 202 Data, digitalisering en Smart Mobility
            3. Blz. 203 Uitvoering OV-concessies en transitie gedeelde mobiliteit
          2. Blz. 204 We gaan voor veilige mobiliteit.
            1. Blz. 205 Verkeersveiligheid
            2. Blz. 206 Sociale veiligheid
          3. Blz. 207 We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit.
            1. Blz. 208 Duurzaamheid Provinciale infrastructuur
            2. Blz. 209 ZE-ambities OV-concessies
        3. Blz. 210 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 211 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 212 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      11. Blz. 213 Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
        1. Blz. 214 Inleiding
        2. Blz. 215 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 216 We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
            1. Blz. 217 OV-netwerk
            2. Blz. 218 Goederencorridor
            3. Blz. 219 Wegennet
            4. Blz. 220 (Snel-)fietsroutenetwerk
          2. Blz. 221 We gaan voor een samenhangend mobiliteitssysteem.
            1. Blz. 222 Smart Mobility
            2. Blz. 223 Multimodaal goederenvervoer
            3. Blz. 224 Ontwikkeling knooppunten / mobiliteitshubs
            4. Blz. 225 Mobiliteitspakketten
          3. Blz. 226 We gaan voor mobiliteit voor iedereen.
            1. Blz. 227 Toegang tot mobiliteit
          4. Blz. 228 We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit
            1. Blz. 229 Omgevingskwaliteit en leefbaarheid
        3. Blz. 230 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 231 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 232 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      12. Blz. 233 Programma 10 Cultuur, Erfgoed, Sport en Vrijetijd
        1. Blz. 234 Inleiding
        2. Blz. 235 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 236 Bevorderen van een passend aanbod
            1. Blz. 237 Meerjarige ondersteuning van professionele- en amateurkunst (incl. PZN)
            2. Blz. 238 Ondersteunen van topsportevenementen
            3. Blz. 239 Uitvoeren van Brabantbrede marketingstrategie
            4. Blz. 240 Ondersteuning bibliotheken
            5. Blz. 241 Uitdragen Verhaal van Brabant
          2. Blz. 242 Bevorderen van inclusief aanbod
            1. Blz. 243 Bevorderen publieksbereik cultuuraanbod
            2. Blz. 244 Versterken participatie Erfgoed
            3. Blz. 245 Uniek sporten mede mogelijk maken
          3. Blz. 246 Stimuleren van innovatie en vernieuwing
            1. Blz. 247 Versterking van design, ontwerp en media als sterke economische sectoren
            2. Blz. 248 Inzetten innovatie om maatschappelijke en economische waarde van sport te vergroten
          4. Blz. 249 Stimuleren van aanbod voor jeugd en talentontwikkeling
            1. Blz. 250 Ondersteunen talentontwikkeling Cultuur
            2. Blz. 251 Ontwikkeling stimuleren van topsporttalenten
            3. Blz. 252 Ondersteunen en verankeren cultuureducatie voor jongeren
          5. Blz. 253 Bijdragen aan een gezonde en aantrekkelijke omgeving waar voldoende te beleven is en waar cultuurhistorie behouden blijft
            1. Blz. 254 Inzetten van verbeeldingskracht, creativiteit en ontwerpkracht voor maatschappelijke opgaven
            2. Blz. 255 Instandhouding van Cultureel Erfgoed
            3. Blz. 256 Stimuleren om meer te bewegen
        3. Blz. 257 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 258 Wat heeft het gekost?
        5. Blz. 259 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
      13. Blz. 260 Algemeen financieel beleid
        1. Blz. 261 Inleiding
        2. Blz. 262 Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
        3. Blz. 263 Inzet verbonden partijen
        4. Blz. 264 Algemene middelen
        5. Blz. 265 Specificatie algemene middelen
        6. Blz. 266 Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
    3. Blz. 267 Paragrafen
      1. Blz. 268 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 269 Inleiding
        2. Blz. 270 Wat hebben we bereikt?
          1. Blz. 271 Organisatieontwikkeling
          2. Blz. 272 Aantrekkelijk werkgeverschap
          3. Blz. 273 Datagedreven werken, informatiebeheer en Digitale transformatie
          4. Blz. 274 Wet open overheid
          5. Blz. 275 Rechtmatigheidsverantwoording
          6. Blz. 276 Frauderisicobeheersing
          7. Blz. 277 Indicatoren
            1. Blz. 278 We streven naar inclusiviteit en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans binnen onze organisatie
            2. Blz. 279 Tijdige afhandeling van subsidies
            3. Blz. 280 Tijdige afhandeling van facturen
            4. Blz. 281 Ziekteverzuim
            5. Blz. 282 Afhandeling bezwaarschriften en administratieve beroepen
            6. Blz. 283 Telefonische bereikbaarheid
            7. Blz. 284 Medewerker tevredenheid/goed werkgeverschap
        3. Blz. 285 Heeft het gekost wat het mocht kosten?
        4. Blz. 286 Toelichting verschil begroting – realisatie
        5. Blz. 287 Investeringen
      2. Blz. 288 Provinciale heffingen
        1. Blz. 289 Inleiding
        2. Blz. 290 Beleidskaders
        3. Blz. 291 Heffing opcenten motorrijtuigenbelasting
        4. Blz. 292 Grondwaterheffing
        5. Blz. 293 Nazorgheffing
        6. Blz. 294 Leges
        7. Blz. 295 Leges waterwet
        8. Blz. 296 Omgevingswet, ontgrondingen
        9. Blz. 297 Omgevingswet, voorheen Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)
        10. Blz. 298 Omgevingswet, Milieubelastende activiteiten
        11. Blz. 299 Leges Vergunningen/ontheffingen Interim omgevingsverordening, afdeling 2.5 Infrastructuur
        12. Blz. 300 Kostendekkendheid van de leges
      3. Blz. 301 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 302 Inleiding
        2. Blz. 303 Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
        3. Blz. 304 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        4. Blz. 305 Beleidskaders
        5. Blz. 306 Inventarisatie risico's
        6. Blz. 307 Inventarisatie weerstandscapaciteit
        7. Blz. 308 Ratio weerstandsvermogen
      4. Blz. 309 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 310 Inleiding
        2. Blz. 311 Onderhoud wegen
          1. Blz. 312 Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
          2. Blz. 313 Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
          3. Blz. 314 Heeft het gekost wat het mocht kosten?
          4. Blz. 315 Heeft het gekost wat het mocht kosten? - Investeringen
        3. Blz. 316 Onderhoud provinciale gebouwen en installaties
          1. Blz. 317 Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
          2. Blz. 318 Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
          3. Blz. 319 Heeft het gekost wat het mocht kosten?
        4. Blz. 320 Onderhoud vaarwegen
          1. Blz. 321 Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
          2. Blz. 322 Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
          3. Blz. 323 Heeft het gekost wat het mocht kosten?
      5. Blz. 324 Treasury
        1. Blz. 325 Inleiding
        2. Blz. 326 Ontwikkelingen Treasury
        3. Blz. 327 Obligatieportefeuilles
        4. Blz. 328 Beleid en beheersing van risico's
        5. Blz. 329 Provinciefinanciering
      6. Blz. 330 Verbonden partijen
        1. Blz. 331 Inleiding
        2. Blz. 332 Nota
        3. Blz. 333 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 334 Lijst van verbonden partijen
      7. Blz. 335 Ontwikkelbedrijf en grondbeleid
        1. Blz. 336 Ontwikkelbedrijf
        2. Blz. 337 Provinciaal grondbeleid
        3. Blz. 338 Resultaten van het Ontwikkelbedrijf
        4. Blz. 339 Portefeuille Ontwikkelbedrijf
        5. Blz. 340 Grond
        6. Blz. 341 Leningen
        7. Blz. 342 Investeringskrediet en risicoreserve Ontwikkelbedrijf
        8. Blz. 343 Reserves en voorzieningen
        9. Blz. 344 Weerstandsvermogen
        10. Blz. 345 Grondbanken en stimuleringsregelingen
        11. Blz. 346 Verdere toelichting
      8. Blz. 347 Openbaarheidsparagraaf Woo
        1. Blz. 348 Inleiding
        2. Blz. 349 Passieve openbaarmaking
        3. Blz. 350 Verplichte actieve openbaarmaking
        4. Blz. 351 Inspanningsverplichting
        5. Blz. 352 Verbetering van de informatiehuishouding (zorgplicht Woo en Archiefwet)
      9. Blz. 353 Europese programma's
        1. Blz. 354 Inleiding
        2. Blz. 355 Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
        3. Blz. 356 Wat hebben we daarvoor gedaan?
        4. Blz. 357 Heeft het gekost wat het mocht kosten?
    4. Activiteiten
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap