Omschrijving (toelichting)

Indicatoren

• Ondersteunde trajecten (aantal: 15)
• Bewustwordingstrajecten (aantal: 3)
• Onderwijs verbinden aan initiatieven (aantal: 5)

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

Via het LIB, de LIC en FoodUp Brabant is een bijdrage geleverd aan circa 50 projecten (o.a. Tea by me, nieuwe Herenboerderijen geopend, Pigster, onderzoek voedselgemeenschappen ism de Transitiecoalitie Voedsel, meerwaarde lupine ism innovatiehuis de Peel en ondernemer Henk Kerkers, FoodUp academie, biologische gewasbescherming aardbei, Healthy Fridge, kalf bij de koe, uitrol van de Smaak van hier))

Meer dan drie bewustwordingstrajecten (zoals Beleef 2020, mini documentaires over ontwerp denken, ondersteuning van de campagne Support your Locals, en aandacht voor culinair Brabant middels de campagne samen met Visit Brabant om Brabant als duurzame foodbestemming op de kaart te zetten.

Ook zijn er meer dan vijf initiatieven verbonden aan het onderwijs, voorbeelden hiervan Realisatie en bieden experimenteerruimte voor innovatieve projecten.

Er is voor gekozen om het instrument LIC (Landbouw Innovatie Campus), vernieuwing op basis van ‘design thinking’, niet meer als losstaand instrument te ondersteunen. Het concept van ‘design thinking’ kan uiteraard nog steeds deel uitmaken van innovatie-trajecten.



Toelichting

G

Kwaliteit

Via het LIB, de LIC en FoodUp Brabant is een bijdrage geleverd aan circa 50 projecten (o.a. Tea by me, nieuwe Herenboerderijen geopend, Pigster, onderzoek voedselgemeenschappen ism de Transitiecoalitie Voedsel, meerwaarde lupine ism innovatiehuis de Peel en ondernemer Henk Kerkers, FoodUp academie, biologische gewasbescherming aardbei, Healthy Fridge, kalf bij de koe, uitrol van de Smaak van hier))

Meer dan drie bewustwordingstrajecten (zoals Beleef 2020, mini documentaires over ontwerp denken, ondersteuning van de campagne Support your Locals, en aandacht voor culinair Brabant middels de campagne samen met Visit Brabant om Brabant als duurzame foodbestemming op de kaart te zetten.

Ook zijn er meer dan vijf initiatieven verbonden aan het onderwijs, voorbeelden hiervan Realisatie en bieden experimenteerruimte voor innovatieve projecten.

Er is voor gekozen om het instrument LIC (Landbouw Innovatie Campus), vernieuwing op basis van ‘design thinking’, niet meer als losstaand instrument te ondersteunen. Het concept van ‘design thinking’ kan uiteraard nog steeds deel uitmaken van innovatie-trajecten.