-
Blz. 1
Jaarstukken 2023
-
Blz. 2
Voorwoord
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
Programmaverantwoording
-
Blz. 6
Paragrafen
-
Blz. 7
Weergave van bedragen
-
Blz. 8
Inleiding
-
Blz. 9
Inleiding
-
Blz. 10
Realisatie op hoofdlijnen
-
Blz. 11
Organisatie en Bedrijfsvoering
-
Blz. 12
Financieel totaalbeeld
-
Blz. 13
Programma 1 Bestuur en veiligheid
-
Blz. 14
Inleiding
-
Blz. 15
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 16
Bevorderen van bestuurlijke en maatschappelijke weerbaarheid en integriteit
-
Blz. 17
Cursus ‘Vergroting weerbaarheid’ verzorgen voor provinciale collega’s, die nieuw binnenkomen of die waarvoor dat gezien hun taak van belang is
-
Blz. 18
Samen met Taskforce-RIEC Brabant Zeeland gesprekken voeren met gemeenten om hun fitheid tegen ondermijning te stimuleren
-
Blz. 19
Uitvoering aanbevelingen uit het Masterplan interne weerbaarheid
-
Blz. 20
Aantal jonge bezoekers aan de Riskfactory
-
Blz. 21
Brede Welvaart incl. Gezondheid
-
Blz. 22
Uitvoering geven aan de uitvoeringsagenda brede welvaart die invulling geeft aan rolneming van provincie
-
Blz. 23
Uitvoering geven aan een tweede ronde van het Brabant Outcomes Fund (BOF2) wat bijdraagt aan het versterken van brede welvaart in Brabant
-
Blz. 24
Doorontwikkelen van Brabantse Monitor Gezondheid
-
Blz. 25
Continue aandacht voor meekoppelkansen en monitoren voortgang op indicatoren begroting 2023
-
Blz. 26
Organiseren dag van de gezondheid
-
Blz. 27
Een toekomstbestendig openbaar bestuur
-
Blz. 28
Formuleren provinciaal participatiebeleid
-
Blz. 29
Burgers zijn meer betrokken bij beleidsontwikkeling en -uitvoering
-
Blz. 30
Opkomst verkiezingen in Noord-Brabant
-
Blz. 31
Organiseren bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 32
Gemeenten, waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen voeren hun wettelijke taken conform de wet uit
-
Blz. 33
Aantal gemeenten onder preventief financieel toezicht
-
Blz. 34
We beoordelen of Gemeenten, Waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen hun wettelijke taken uitvoeren conform de wet
-
Blz. 35
We stimuleren dat toezichtontvangers van elkaar leren via toezicht
-
Blz. 36
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 37
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 38
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 39
Programma 2 Ruimte en wonen
-
Blz. 40
Inleiding
-
Blz. 41
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 42
Verbeteren van omgevingskwaliteit
-
Blz. 43
Begeleiden en beoordelen van initiatieven met ruimtelijke impact
-
Blz. 44
Uitvoering geven aan nieuwe Omgevingswet
-
Blz. 45
Uitvoering geven aan verstedelijkingsstrategie middels het vaststellen ontwikkelperspectief en uitvoeringsafspraken NOVEX stedelijk Brabant
-
Blz. 46
Participeren in 10 tot 12 stedelijke transformaties
-
Blz. 47
Faciliteren transformatie landelijk gebied
-
Blz. 48
Uitvoeren Brabantse Ontwikkelaanpak Stikstof (BOS)
-
Blz. 49
Realiseren van voldoende woningen, die aansluiten op de vraag
-
Blz. 50
Actualiseren van regionale afspraken over woningbouwaantallen, betaalbaarheid en doelgroepen
-
Blz. 51
Stimuleren van nieuwe woonvormen
-
Blz. 52
Actualiseren informatie over bevolking, bouwen en wonen
-
Blz. 53
Verbeteren van vitaliteit en toekomstbestendigheid van werklocaties
-
Blz. 54
Ondersteunen van verduurzaming op 13 'Grote Oogst' locaties
-
Blz. 55
Faciliteren van campussen
-
Blz. 56
Actualiseren van (regionale) afspraken inclusief (on)mogelijkheden XXL-logistiek
-
Blz. 57
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 58
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 59
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 60
Programma 3 Water en bodem
-
Blz. 61
Inleiding
-
Blz. 62
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 63
Voldoende Water
-
Blz. 64
Grondwaterontrekkingen
-
Blz. 65
Verdrogingsaanpak natte natuurparels
-
Blz. 66
Schoon Water
-
Blz. 67
Schoon grondwater
-
Blz. 68
Schoon oppervlaktewater
-
Blz. 69
Veilig Water
-
Blz. 70
Toezicht op uitvoering verbeterplannen waterschappen
-
Blz. 71
Uitvoeren Deltaprogramma Maas
-
Blz. 72
Voortgang ruimtelijke inbedding en wettelijke goedkeuringsbevoegdheid GS bij versterking van primaire dijken
-
Blz. 73
Vitale Bodem
-
Blz. 74
Met agrarische ondernemers bodemverbeteringsmaatregelen doorvoeren in landbouwgebieden
-
Blz. 75
Organiseren kennisuitwisseling voor agrariërs
-
Blz. 76
Klimaatadaptatie
-
Blz. 77
Bewustwording, samenwerking en verankering ‘klimaatbestendig handelen’
-
Blz. 78
Concrete aanpak in projecten en gebieden
-
Blz. 79
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 80
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 81
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 82
Programma 4 Natuur en milieu
-
Blz. 83
Inleiding
-
Blz. 84
Pijler Robuuste Natuur
-
Blz. 85
Pijler Brabant Natuurinclusief
-
Blz. 86
Pijler Natuur voor en door Brabanders
-
Blz. 87
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 88
Natuurnetwerk Brabant ingericht, verbonden en beheerd
-
Blz. 89
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: grondverwerving / functieverandering
-
Blz. 90
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: inrichting
-
Blz. 91
Realisatie ecologische verbindingszones
-
Blz. 92
Beheer van het Natuurnetwerk Brabant
-
Blz. 93
Realisatie Faunapassages
-
Blz. 94
Kwaliteit van het Natuurnetwerk Brabant
-
Blz. 95
N2000-gebieden hersteld en versterkt
-
Blz. 96
Verbeteren kwaliteit en kwantiteit van habitattypen en soorten
-
Blz. 97
Bossen aangelegd en gerevitaliseerd
-
Blz. 98
Bosuitbreiding en bosomvorming
-
Blz. 99
Biodiversiteit beschermd
-
Blz. 100
Behouden stand van de populaties kwetsbare en bedreigde planten en dieren
-
Blz. 101
Stoppen achteruitgang van kenmerkende soorten van het boerenland
-
Blz. 102
Basisvoorwaarden op orde: lucht-, water- en bodemkwaliteit
-
Blz. 103
Reductie van emissie van stikstof
-
Blz. 104
Natuur meewegen bij ruimtelijke en economische ontwikkelingen
-
Blz. 105
Natuurinclusief ontwikkelen, bouwen en beheren
-
Blz. 106
Opstellen plannen voor een 'Natuurinclusief Brabant'
-
Blz. 107
Behoud, herstel en ontwikkeling van landschappen
-
Blz. 108
Aanleg en herstel van landschapselementen
-
Blz. 109
Meer groen in de directe omgeving
-
Blz. 110
Stimuleren vergroening van de wijk
-
Blz. 111
Versterken van de beweging van vergroening
-
Blz. 112
Resultaat wordt na overleg met partners bepaald
-
Blz. 113
Milieu. Continue verbetering van de luchtkwaliteit en vermindering van de geluid-, geur- en lichthinder
-
Blz. 114
Beperken van geluidsoverlast voor Brabanders
-
Blz. 115
Gezondheidswinst door schonere lucht
-
Blz. 116
Zeer zorgwekkende stoffen
-
Blz. 117
Lichthinder
-
Blz. 118
Externe Veiligheid
-
Blz. 119
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) leveren een bijdrage aan een gezonde fysieke leefomgeving en daarmee een bijdrage aan een goed werk- en leefklimaat.
-
Blz. 120
De vergunningverlening, toezicht en handhaving voldoen aan de gestelde generieke kwaliteitsdoelstellingen van rechtmatigheid en kwaliteit
-
Blz. 121
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 122
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 123
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 124
Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
-
Blz. 125
Inleiding
-
Blz. 126
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 127
Stimuleren van missie-gedreven innovatie door sterke ecosystemen en clusters van bedrijven.
-
Blz. 128
Een impuls aan de circulaire economie/samenleving
-
Blz. 129
Een impuls in digitalisering
-
Blz. 130
We versterken het organiserend vermogen in triple helix samenwerkingen op verschillende niveaus: in steden en op regionaal niveau
-
Blz. 131
We zorgen dat rondom sleuteltechnologieën zogenaamde innovatie-coalities tot stand komen
-
Blz. 132
We zorgen voor een organisatorisch sluitende keten voor de ondersteuning van innovatieve starters, groeiers en scale-ups.
-
Blz. 133
Inzetten op talentontwikkeling voor de kenniseconomie van morgen
-
Blz. 134
Aantrekken en behouden van nationaal en internationaal talent
-
Blz. 135
Inzicht in de arbeidsmarkt ontwikkelingen t.b.v. maatschappelijke transities
-
Blz. 136
Leren en ontwikkelen
-
Blz. 137
Realiseren van sterkere clusters door Europese en internationale samenwerking
-
Blz. 138
Bouwen en onderhouden van contacten en netwerken voor internationale innovatiesamenwerking
-
Blz. 139
Continueren van investeringsbevordering
-
Blz. 140
Stimuleren van de internationale handel
-
Blz. 141
Het versterken van de ruimtelijke-economische structuur
-
Blz. 142
(Door)ontwikkelen van stedelijke innovatie districten
-
Blz. 143
Bijdragen aan campusontwikkeling
-
Blz. 144
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 145
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 146
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 147
Programma 6 Energie
-
Blz. 148
Inleiding
-
Blz. 149
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 150
Verduurzaming van de energieopwekking
-
Blz. 151
Afspraak Wind op Land 2020, inclusief techniekneutrale verdubbelingsopgave
-
Blz. 152
In 2023 is per RES-regio 1 maatwerkoplossing voor optimaal en efficiënt gebruik van het energienetwerk gerealiseerd.
-
Blz. 153
Regionale Energie Strategieën
-
Blz. 154
Verminderen emissies broeikasgassen
-
Blz. 155
Bevorderen naleving van de wettelijke energiebesparingsverplichtingen bij bedrijven onder provinciaal bevoegd gezag
-
Blz. 156
Mobiliteit
-
Blz. 157
We ontwikkelen een aanpak voor de verduurzaming van (maatschappelijk) vastgoed
-
Blz. 158
Bijdrage leveren aan een toekomstbestendige energie-infrastructuur
-
Blz. 159
Ontwikkelen van een aanpak om ontwikkelingen in vraag- en aanbod van energie enerzijds en ontwikkelingen in beschikbare netcapaciteit anderzijds met en tussen diverse partijen op elkaar af te stemmen
-
Blz. 160
Realiseren van een strategisch netwerk van (semi-)publieke laadpunten
-
Blz. 161
Stimuleren netwerksamenwerking rond en eerste uitrol van innovaties in de energie-infrastructuur
-
Blz. 162
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 163
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 164
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 165
Programma 7 Landbouw en voedsel
-
Blz. 166
Inleiding
-
Blz. 167
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 168
Het meest duurzaam en circulair in Europa
-
Blz. 169
Realiseren uitvoeringsagenda mest
-
Blz. 170
Uitvoeren routekaart stalaanpassingen 2024
-
Blz. 171
Pilot van middel- naar doelvoorschriften
-
Blz. 172
Bereiken van implementerende en zoekende veehouders
-
Blz. 173
Biodiversiteitsmonitor Akkerbouw en Veehouderij
-
Blz. 174
Economisch toonaangevend zijn binnen Europa
-
Blz. 175
Bevorderen innovatie (o.a. Brabantse Innovatietafel landbouw en Voedsel, AFI en organiseren van Innovation Makers Agrifood)
-
Blz. 176
Ondersteunen en/of geformeerde consortia op thema nieuwe eiwitten of nieuwe verwerkingstechnieken
-
Blz. 177
Stimuleren kleine betekenisvolle projecten door Landbouw Innovatie Brabant
-
Blz. 178
Natuur- en landschapsinclusief zijn in 2030
-
Blz. 179
Begeleiden bedrijven bij hun omschakeling naar natuurinclusief
-
Blz. 180
Organiseren van bijeenkomsten voor kennisontwikkeling/uitwisseling op inspiratiebedrijven
-
Blz. 181
Geven van omschakeladviezen biologische landbouw (melkvee en akkerbouw)
-
Blz. 182
Versterken gemeenschapsinclusief
-
Blz. 183
Ondersteunen boer-burger initiatieven
-
Blz. 184
Korte Ketens
-
Blz. 185
Verstrekken VABIMPULS vouchers
-
Blz. 186
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 187
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 188
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 189
Programma 8 Basisinfrastructuur mobiliteit
-
Blz. 190
Inleiding
-
Blz. 191
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 192
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
-
Blz. 193
Data, digitalisering en Smart Mobility
-
Blz. 194
Planmatig beheer en onderhoud provinciale infrastructuur
-
Blz. 195
Uitvoering OV-concessies en transitie gedeelde mobiliteit
-
Blz. 196
We gaan voor veilige mobiliteit.
-
Blz. 197
Sociale veiligheid
-
Blz. 198
Verkeersveiligheid
-
Blz. 199
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit.
-
Blz. 200
Duurzaamheid.
-
Blz. 201
OV-concessies
-
Blz. 202
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 203
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 204
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 205
Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
-
Blz. 206
Inleiding
-
Blz. 207
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 208
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
-
Blz. 209
(Snel-)fietsroutenetwerk
-
Blz. 210
Goederencorridor
-
Blz. 211
OV-netwerk
-
Blz. 212
Wegennet
-
Blz. 213
We gaan voor een samenhangend mobiliteitssysteem.
-
Blz. 214
Mobiliteitspakketten
-
Blz. 215
Multimodaal goederenvervoer
-
Blz. 216
Ontwikkeling knooppunten / mobiliteitshubs
-
Blz. 217
Smart Mobility
-
Blz. 218
We gaan voor mobiliteit voor iedereen.
-
Blz. 219
Toegang tot mobiliteit
-
Blz. 220
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit
-
Blz. 221
Omgevingskwaliteit en leefbaarheid
-
Blz. 222
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 223
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 224
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 225
Programma 10 Cultuur, Erfgoed, Sport en Vrijetijd
-
Blz. 226
Inleiding
-
Blz. 227
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 228
Bevorderen van een passend aanbod
-
Blz. 229
Meerjarige ondersteuning van professionele- en amateurkunst (incl. PZN)
-
Blz. 230
Stimuleren (inter)nationale topcultuur met inzet van Brabant C Fonds
-
Blz. 231
Ondersteunen restauratie onroerend erfgoed
-
Blz. 232
Bevorderen van verduurzaming monumenten
-
Blz. 233
Ondersteunen van topsportevenementen
-
Blz. 234
Uitvoeren van Brabantbrede marketingstrategie
-
Blz. 235
Bevorderen van inclusief aanbod
-
Blz. 236
Uitvoeren pilots in het kader van Levendig Brabant
-
Blz. 237
Versterken van het publieksbereik en stimuleren van participatie
-
Blz. 238
Stimuleren van innovatie en vernieuwing
-
Blz. 239
Uitvoering geven aan innovatieagenda via BrabantSport
-
Blz. 240
Ondersteunen van ondernemerschap in de vrijetijdssector
-
Blz. 241
Inzet Leisure Ontwikkel Fonds (LOF) Noord-Brabant
-
Blz. 242
Uitvoering geven aan regeling Impulsgelden
-
Blz. 243
Stimuleren van aanbod voor jeugd en talentontwikkeling
-
Blz. 244
Ontwikkelen van culturele toptalenten
-
Blz. 245
Faciliteren Brabantse topsporters
-
Blz. 246
Ondersteuning van cultuureducatie voor jongeren
-
Blz. 247
Stimuleren van erfgoedbeleving bij jongeren
-
Blz. 248
Bijdragen aan een gezonde en aantrekkelijke omgeving waar voldoende te beleven is en waar cultuurhistorie behouden blijft
-
Blz. 249
Bijdragen aan ontwikkeling Brabants icoon Van Gogh
-
Blz. 250
We verbinden erfgoed in voorbeeldprojecten aan de hoofdopgaven van de omgevingsvisie
-
Blz. 251
Stimuleren bewegen en sporten
-
Blz. 252
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 253
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 254
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 255
Algemeen financieel beleid
-
Blz. 256
Inleiding
-
Blz. 257
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 258
Inzet verbonden partijen
-
Blz. 259
Algemene middelen
-
Blz. 260
Specificatie algemene middelen
-
Blz. 261
Toelichting op de verschillen t.o.v. de begroting
-
Blz. 262
Paragrafen
-
Blz. 263
Bedrijfsvoering
-
Blz. 264
Inleiding
-
Blz. 265
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 266
Organisatieontwikkeling: Een slimme en slagvaardige provincie, opererend in samenwerking met partners en een organisatie die deze manier van werken optimaal ondersteunt
-
Blz. 267
Toekomstbestendige bedrijfsvoering: Een organisatie die klaar voor een nieuwe manier van werken, ontmoeten en reizen, passend bij de ‘nieuwe werkelijkheid’
-
Blz. 268
Aantrekkelijk werkgeverschap: Een aantrekkelijk en modern werkgever zijn om talent voor Brabant aan te trekken en te kunnen behouden
-
Blz. 269
Doorontwikkelen van systemen en benutten van data voor maximale ondersteuning van opgavegestuurd werken
-
Blz. 270
We voldoen aan nieuwe wetgeving en handelen rechtmatig
-
Blz. 271
Indicatoren
-
Blz. 272
Afhandeling bezwaarschriften en administratieve beroepen
-
Blz. 273
Bevlogenheid medewerkers in beeld
-
Blz. 274
Beweging en verfrissing in de organisatie.
-
Blz. 275
De organisatie is ‘in control’
-
Blz. 276
Goed werkgeverschap in beeld
-
Blz. 277
Telefonische bereikbaarheid
-
Blz. 278
Tijdige afhandeling van facturen
-
Blz. 279
Tijdige afhandeling van subsidies
-
Blz. 280
We streven naar inclusiviteit en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans binnen onze organisatie
-
Blz. 281
Ziekteverzuim
-
Blz. 282
Frauderisicobeheersing
-
Blz. 283
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 284
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 285
Toelichting verschil begroting – realisatie
-
Blz. 286
Provinciale heffingen
-
Blz. 287
Inleiding
-
Blz. 288
Beleidskaders
-
Blz. 289
Heffing opcenten motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 290
Grondwaterheffing
-
Blz. 291
Nazorgheffing
-
Blz. 292
Leges
-
Blz. 293
Leges waterwet
-
Blz. 294
Leges Ontgrondingenwet
-
Blz. 295
Leges Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)
-
Blz. 296
Leges Natuurbeschermingswet 2017
-
Blz. 297
Leges Vergunningen/ontheffingen Interim omgevingsverordening, afdeling 2.5 Infrastructuur
-
Blz. 298
Kostendekkendheid van de leges
-
Blz. 299
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 300
Inleiding
-
Blz. 301
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 302
Wat hebben we daarvoor gedaan?
-
Blz. 303
Beleidskaders
-
Blz. 304
Inventarisatie risico's
-
Blz. 305
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 306
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 307
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 308
Inleiding
-
Blz. 309
Onderhoud wegen
-
Blz. 310
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 311
Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
-
Blz. 312
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 313
Heeft het gekost wat het mocht kosten? - Investeringen
-
Blz. 314
Onderhoud provinciale gebouwen en installaties
-
Blz. 315
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 316
Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
-
Blz. 317
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 318
Onderhoud vaarwegen
-
Blz. 319
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 320
Hebben we daarvoor gedaan wat we wilden doen?
-
Blz. 321
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Blz. 322
Treasury
-
Blz. 323
Inleiding
-
Blz. 324
Ontwikkelingen Treasury
-
Blz. 325
Obligatieportefeuilles
-
Blz. 326
Beleid en beheersing van risico's
-
Blz. 327
Provinciefinanciering
-
Blz. 328
Verbonden partijen
-
Blz. 329
Inleiding
-
Blz. 330
Nota
-
Blz. 331
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 332
Lijst van verbonden partijen
-
Blz. 333
Ontwikkelbedrijf en grondbeleid
-
Blz. 334
Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 335
Provinciaal grondbeleid
-
Blz. 336
Resultaten van het Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 337
Portefeuille Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 338
Grond
-
Blz. 339
Leningen
-
Blz. 340
Investeringskrediet en risicoreserve Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 341
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 342
Weerstandsvermogen
-
Blz. 343
Grondbanken en stimuleringsregelingen
-
Blz. 344
Verdere toelichting
-
Blz. 345
Openbaarheidsparagraaf Woo
-
Blz. 346
Inleiding
-
Blz. 347
Passieve openbaarmaking
-
Blz. 348
Verplichte actieve openbaarmaking
-
Blz. 349
Inspanningsverplichting
-
Blz. 350
Verbetering van de informatiehuishouding (zorgplicht Woo en Archiefwet)
-
Blz. 351
Europese programma’s
-
Blz. 352
Inleiding
-
Blz. 353
Hebben we bereikt wat we wilden bereiken?
-
Blz. 354
Wat hebben we daarvoor gedaan?
-
Blz. 355
Heeft het gekost wat het mocht kosten?
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap