We werken aan de doorontwikkeling van het OV-netwerk: 

  • Afspraken Toekomstbeeld OV 2040 bij BO-MIRT 2022 zijn vertaald in de Regionale Mobiliteitsprogramma’s 2023 (RMP’s). 
  • Onderzoek naar Hub’s langs de corridor Breda- Gorinchem – Utrecht / A27 is uitgevoerd. 
  • Afspraken mobiliteitspakket Brainport bij BO-MIRT 2022 zijn vertaald in de Regionale Mobiliteitsprogramma’s 2023 (RMP’s). 
  • HOV tracé Breda nav het verstedelijkingsakkoord is uitgewerkt. 
  • HOV-voorzieningen kom Aalst (voormalige N69) is gerealiseerd. 
  • Project Vluchtstrookgebruik (Bus Rapid Transit als onderdeel A50 pakket en De Run) is opgestart (realisatie 2024).

Uitvoering van rijksprojecten (derden):
•    Start voorbereiding / uitvoering PHS in: ntb (oplevering: ntb)
•    Realisatie Maaslijn door derden: oplevering in: ntb. De aanbesteding is stopgezet door het Rijk. Wij zijn niet risicodragend

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

De realisatie van PHS Vught is gestart met de bouw van het tijdelijke spoor, terwijl PHS Boxtel nog wacht op een uitspraak door RvS. Wel zijn met de gemeente afspraken gemaakt over het vervolg en extra middelen. De opdracht voor opwaardering van de Maaslijn is in 2023 gegund (beoogde oplevering 2027). Belangrijke afspraken over de realisatie van het Toekomstbeeld OV 2040 zijn gemaakt in de Brainportdeal. De uitwerking hiervan voor de stedelijke regio’s in de MMMP’s is vertraagd door de demissionaire status van het kabinet