-
Blz. 1
Begroting 2023
-
Blz. 2
Voorwoord
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Algemeen inleidend hoofdstuk
-
Blz. 7
1. Inleiding
-
Blz. 8
2. Onze opgaven
-
Blz. 9
3. Uitvoering en regie
-
Blz. 10
4. Op weg naar een nieuwe bestuursperiode
-
Blz. 11
5. Ontwikkeling provinciale organisatie
-
Blz. 12
6. Financieel totaalbeeld: begroting in evenwicht, maar onzekerheden op middellange termijn
-
Blz. 13
Programma 1 Bestuur en veiligheid
-
Blz. 14
Inleiding
-
Blz. 15
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 16
Bevorderen van bestuurlijke en maatschappelijke weerbaarheid en integriteit
-
Blz. 17
Cursus ‘Vergroting weerbaarheid’ verzorgen voor provinciale collega’s, die nieuw binnenkomen of die waarvoor dat gezien hun taak van belang is
-
Blz. 18
Samen met Taskforce-RIEC Brabant Zeeland gesprekken voeren met gemeenten om hun fitheid tegen ondermijning te stimuleren
-
Blz. 19
Uitvoering aanbevelingen uit het Masterplan interne weerbaarheid
-
Blz. 20
Brede Welvaart
-
Blz. 21
Doorontwikkelen van Brabantse Monitor Gezondheid
-
Blz. 22
Organiseren dag van de gezondheid
-
Blz. 23
Uitvoering geven aan de uitvoeringsagenda brede welvaart die invulling geeft aan rolneming van provincie
-
Blz. 24
Continue aandacht voor meekoppelkansen en monitoren voortgang op indicatoren begroting 2023
-
Blz. 25
Uitvoering geven aan een tweede ronde van het Brabant Outcomes Fund (BOF2) wat bijdraagt aan het versterken van brede welvaart in Brabant
-
Blz. 26
Een toekomstbestendig openbaar bestuur
-
Blz. 27
Burgers zijn meer betrokken bij beleidsontwikkeling en -uitvoering
-
Blz. 28
Opkomst verkiezingen in Noord-Brabant
-
Blz. 29
Organiseren bestuurlijke samenwerking
-
Blz. 30
Gemeenten, waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen voeren hun wettelijke taken conform de wet uit
-
Blz. 31
Aantal gemeenten onder preventief financieel toezicht
-
Blz. 32
We beoordelen of Gemeenten, Waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen hun wettelijke taken uitvoeren conform de wet
-
Blz. 33
We stimuleren dat toezichtontvangers van elkaar leren via toezicht
-
Blz. 34
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 35
Verbonden partijen
-
Blz. 36
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 37
Wat mag het kosten?
-
Blz. 38
Programma 2 Ruimte en wonen
-
Blz. 39
Inleiding
-
Blz. 40
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 41
Verbeteren van omgevingskwaliteit
-
Blz. 42
Faciliteren transformatie landelijk gebied
-
Blz. 43
Uitvoering geven aan verstedelijkingsstrategie en vaststellen verstedelijkingsakkoorden
-
Blz. 44
Begeleiden en beoordelen van initiatieven met ruimtelijke impact
-
Blz. 45
Uitvoering geven aan nieuwe Omgevingswet
-
Blz. 46
Participeren in 10 tot 12 stedelijke transformaties
-
Blz. 47
Uitvoeren ontwikkelaanpak stikstof
-
Blz. 48
Realiseren van voldoende woningen, die aansluiten op de vraag
-
Blz. 49
Actualiseren informatie over bevolking, bouwen en wonen
-
Blz. 50
Actualiseren van regionale afspraken over woningbouwaantallen, betaalbaarheid en doelgroepen
-
Blz. 51
Stimuleren van nieuwe woonvormen
-
Blz. 52
Verbeteren van vitaliteit en toekomstbestendigheid van werklocaties
-
Blz. 53
Actualiseren van (regionale) afspraken inclusief (on)mogelijkheden XXL-logistiek
-
Blz. 54
Faciliteren van campussen
-
Blz. 55
Ondersteunen van verduurzaming op 13 'Grote Oogst' locaties
-
Blz. 56
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 57
Verbonden partijen
-
Blz. 58
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 59
Wat mag het kosten?
-
Blz. 60
Reserves
-
Blz. 61
Programma 3 Water en bodem
-
Blz. 62
Inleiding
-
Blz. 63
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 64
Klimaatadaptatie. Aanpassen aan klimaatverandering in alle domeinen van het provinciale waterbeleid.
-
Blz. 65
Bewustwording, samenwerking en verankering ‘klimaatbestendig handelen’
-
Blz. 66
Concrete aanpak in projecten en gebieden
-
Blz. 67
Veilig Water. Veiligheid tegen hoogwater in het hoofdwatersysteem en het regionaal watersysteem
-
Blz. 68
Toezicht op uitvoering verbeterplannen waterschappen
-
Blz. 69
Uitvoeren Deltaprogramma Maas
-
Blz. 70
Voldoende Water. Niet te weinig diep en ondiep grondwater en oppervlaktewater met optimale zoetwaterbeschikbaarheid en waterverdeling in geval van extreme droogte, en niet te veel oppervlaktewater, om ernstige regionale wateroverlast zo veel mogelijk
-
Blz. 71
Verdrogingsaanpak natte natuurparels
-
Blz. 72
Grondwaterontrekkingen
-
Blz. 73
Schoon Water. Schoon grond- en oppervlaktewater voor onze volksgezondheid en natuur, conform de normen van de Kaderrichtlijn Water; het voorkomen van verontreiniging en het beschermen van diepe grondwatervoorraden
-
Blz. 74
Schoon grondwater
-
Blz. 75
Schoon oppervlaktewater
-
Blz. 76
Vitale Bodem. Vergroten van de vitaliteit, sponswerking, resistentie tegen ziekten en natuurlijk productievermogen van de bodem voor duurzame landbouw en biodiversiteit
-
Blz. 77
Met agrarische ondernemers bodemverbeteringsmaatregelen doorvoeren in landbouwgebieden
-
Blz. 78
Organiseren kennisuitwisseling voor agrariërs
-
Blz. 79
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 80
Verbonden partijen
-
Blz. 81
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 82
Wat mag het kosten?
-
Blz. 83
Reserves
-
Blz. 84
Programma 4 Natuur en milieu
-
Blz. 85
Inleiding
-
Blz. 86
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 87
Realisatie van een robuust en samenhangend natuurnetwerk
-
Blz. 88
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: grondverwerving / functieverandering
-
Blz. 89
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: inrichting
-
Blz. 90
Realisatie ecologische verbindingszones
-
Blz. 91
Beheer van het Natuurnetwerk Brabant
-
Blz. 92
Herstel van de biodiversiteit
-
Blz. 93
Agrarisch natuur- en landschapsbeheer
-
Blz. 94
Uitvoeren inrichtingsmaatregelen in leefgebieden
-
Blz. 95
Bosuitbreiding en bosomvorming
-
Blz. 96
Uitvoeren herstelmaatregelen in N2000-gebieden
-
Blz. 97
Uitvoeren herstelmaatregelen landelijk Uitvoeringsprogramma Natuur
-
Blz. 98
Versterking van de kwaliteit van het Brabantse landschap
-
Blz. 99
Maatregelen die de karakteristieke Brabantse landschappen versterken
-
Blz. 100
Verankering van de natuur in de samenleving
-
Blz. 101
Maatregelen die de verankering van de natuur in de samenleving versterken
-
Blz. 102
Milieu. Continue verbetering van de luchtkwaliteit en vermindering van de geluid-, geur- en lichthinder
-
Blz. 103
Beperken van geluidsoverlast voor Brabanders
-
Blz. 104
Gezondheidswinst door schonere lucht
-
Blz. 105
Stevige monitoring kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 106
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) leveren een bijdrage aan een gezonde fysieke leefomgeving en daarmee een bijdrage aan een goed werk- en leefklimaat.
-
Blz. 107
De vergunningverlening, toezicht en handhaving voldoen aan de gestelde generieke kwaliteitsdoelstellingen van rechtmatigheid en kwaliteit
-
Blz. 108
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 109
Verbonden partijen
-
Blz. 110
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 111
Wat mag het kosten?
-
Blz. 112
Reserves
-
Blz. 113
Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
-
Blz. 114
Inleiding
-
Blz. 115
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 116
Stimuleren van missie-gedreven innovatie door sterke ecosystemen en clusters van bedrijven.
-
Blz. 117
Een impuls aan de circulaire economie/samenleving
-
Blz. 118
Een impuls in digitalisering
-
Blz. 119
We versterken het organiserend vermogen in triple helix samenwerkingen op verschillende niveaus: in steden en op regionaal niveau
-
Blz. 120
We zorgen dat rondom sleuteltechnologieën zogenaamde innovatie-coalities tot stand komen
-
Blz. 121
We zorgen voor een organisatorisch sluitende keten voor de ondersteuning van innovatieve starters, groeiers en scale-ups.
-
Blz. 122
Inzetten op talentontwikkeling voor de kenniseconomie van morgen
-
Blz. 123
Aantrekken en behouden van nationaal en internationaal talent
-
Blz. 124
Inzicht in de arbeidsmarkt ontwikkelingen t.b.v. maatschappelijke transities
-
Blz. 125
Leren en ontwikkelen
-
Blz. 126
Realiseren van sterkere clusters door Europese en internationale samenwerking
-
Blz. 127
Bouwen en onderhouden van contacten en netwerken voor internationale innovatiesamenwerking
-
Blz. 128
Continueren van investeringsbevordering
-
Blz. 129
Stimuleren van de internationale handel
-
Blz. 130
Het versterken van de ruimtelijke-economische structuur
-
Blz. 131
(Door)ontwikkelen van stedelijke innovatie districten
-
Blz. 132
Bijdragen aan campusontwikkeling
-
Blz. 133
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 134
Verbonden partijen
-
Blz. 135
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 136
Wat mag het kosten?
-
Blz. 137
Reserves
-
Blz. 138
Programma 6 Energie
-
Blz. 139
Inleiding
-
Blz. 140
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 141
Verduurzaming van de energieopwekking
-
Blz. 142
Afspraak Wind op Land 2020, inclusief techniekneutrale verdubbelingsopgave
-
Blz. 143
In 2023 is per RES-regio 1 maatwerkoplossing voor optimaal en efficiënt gebruik van het energienetwerk gerealiseerd.
-
Blz. 144
Regionale Energie Strategieën
-
Blz. 145
Verminderen emissies broeikasgassen
-
Blz. 146
Bevorderen naleving van de wettelijke energiebesparingsverplichtingen bij bedrijven onder provinciaal bevoegd gezag
-
Blz. 147
Mobiliteit
-
Blz. 148
We ontwikkelen een aanpak voor de verduurzaming van (maatschappelijk) vastgoed
-
Blz. 149
Bijdrage leveren aan een toekomstbestendige energie-infrastructuur
-
Blz. 150
Ontwikkelen van een aanpak om ontwikkelingen in vraag- en aanbod van energie enerzijds en ontwikkelingen in beschikbare netcapaciteit anderzijds met en tussen diverse partijen op elkaar af te stemmen
-
Blz. 151
Realiseren van een strategisch netwerk van (semi-)publieke laadpunten
-
Blz. 152
Stimuleren netwerksamenwerking rond en eerste uitrol van innovaties in de energie-infrastructuur
-
Blz. 153
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 154
Verbonden partijen
-
Blz. 155
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 156
Wat mag het kosten?
-
Blz. 157
Reserves
-
Blz. 158
Programma 7 Landbouw en voedsel
-
Blz. 159
Inleiding
-
Blz. 160
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 161
Het meest duurzaam en circulair in Europa
-
Blz. 162
Realiseren uitvoeringsagenda mest
-
Blz. 163
Uitvoeren routekaart stalaanpassingen 2024
-
Blz. 164
Pilot van middel- naar doelvoorschriften
-
Blz. 165
Bereiken van implementerende en zoekende veehouders
-
Blz. 166
Biodiversiteitsmonitor Akkerbouw en Veehouderij
-
Blz. 167
Economisch toonaangevend zijn binnen Europa
-
Blz. 168
Bevorderen innovatie (Brabantse Innovatietafel landbouw en Voedsel, AFI, organiseren van Innovation Makers Agrifood en Data Driven AgriFood Future.
-
Blz. 169
Ondersteunen en/of geformeerde consortia op thema nieuwe eiwitten of nieuwe verwerkingstechnieken
-
Blz. 170
Landbouw Innovatie Brabant (LIB)
-
Blz. 171
Natuur- en landschapsinclusief zijn in 2030
-
Blz. 172
Begeleiden bedrijven bij hun omschakeling naar natuurinclusief
-
Blz. 173
Organiseren van bijeenkomsten voor kennisontwikkeling/uitwisseling op inspiratiebedrijven
-
Blz. 174
Geven van omschakeladviezen biologische landbouw (melkvee en akkerbouw)
-
Blz. 175
Versterken gemeenschapsinclusief
-
Blz. 176
Ondersteunen boer-burger initiatieven
-
Blz. 177
Korte Ketens
-
Blz. 178
Verstrekken VABIMPULS vouchers
-
Blz. 179
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 180
Verbonden partijen
-
Blz. 181
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 182
Wat mag het kosten?
-
Blz. 183
Reserves
-
Blz. 184
Programma 8 Basisinfrastructuur mobiliteit
-
Blz. 185
Inleiding
-
Blz. 186
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 187
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
-
Blz. 188
Planmatig beheer en onderhoud provinciale infrastructuur
-
Blz. 189
Uitvoering OV-concessies en transitie gedeelde mobiliteit
-
Blz. 190
Data, digitalisering en Smart Mobility
-
Blz. 191
We gaan voor veilige mobiliteit.
-
Blz. 192
Sociale veiligheid
-
Blz. 193
Verkeersveiligheid
-
Blz. 194
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit.
-
Blz. 195
Verduurzaming mobiliteitssysteem
-
Blz. 196
Zero Emissie busvervoer
-
Blz. 197
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 198
Verbonden partijen
-
Blz. 199
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 200
Wat mag het kosten?
-
Blz. 201
Reserves
-
Blz. 202
Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
-
Blz. 203
Inleiding
-
Blz. 204
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 205
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
-
Blz. 206
(Snel-)fietsroutenetwerk
-
Blz. 207
Goederencorridor
-
Blz. 208
OV-netwerk
-
Blz. 209
OV-netwerk (uitvoering rijk)
-
Blz. 210
Wegennet
-
Blz. 211
Wegennet (rijksinfrastructuur)
-
Blz. 212
We gaan voor een samenhangend mobiliteitssysteem.
-
Blz. 213
Knooppuntontwikkeling en mobiliteitshubs
-
Blz. 214
Multimodaal netwerk
-
Blz. 215
Multimodaal goederenvervoer
-
Blz. 216
Smart Mobility
-
Blz. 217
We gaan voor mobiliteit voor iedereen.
-
Blz. 218
Toegang tot mobiliteit
-
Blz. 219
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit
-
Blz. 220
Omgevingskwaliteit en leefbaarheid
-
Blz. 221
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 222
Verbonden partijen
-
Blz. 223
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 224
Wat mag het kosten?
-
Blz. 225
Reserves
-
Blz. 226
Programma 10 Vrijetijd, Cultuur, Sport en Erfgoed
-
Blz. 227
Inleiding
-
Blz. 228
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 229
Onderscheidend, divers en inclusief Brabants cultuur- sport- en vrijetijdsaanbod
-
Blz. 230
Inzet Leisure Ontwikkel Fonds (LOF) Noord-Brabant
-
Blz. 231
Meerjarige ondersteuning van professionele- en amateurkunst (incl. PZN)
-
Blz. 232
Ondersteunen van topsportevenementen
-
Blz. 233
Stimuleren bewegen en sporten
-
Blz. 234
Stimuleren (inter)nationale topcultuur met inzet van Brabant C Fonds
-
Blz. 235
Bijdragen aan ontwikkeling Brabants icoon Van Gogh
-
Blz. 236
Meer bekendheid van het Brabantse cultuur-, sport en vrijetijdsaanbod
-
Blz. 237
Uitvoeren van Brabantbrede marketingstrategie
-
Blz. 238
Ontwikkelen van toptalenten in Brabant
-
Blz. 239
Faciliteren Brabantse topsporters
-
Blz. 240
Ondersteuning van talenthubs
-
Blz. 241
Versterken van innovatief vermogen en ondernemerschap van de cultuur, sport en vrijetijdssector
-
Blz. 242
Ondersteunen van ondernemerschap in de vrijetijdssector
-
Blz. 243
Uitvoering geven aan innovatieagenda via BrabantSport
-
Blz. 244
Uitvoering geven aan regeling Impulsgelden
-
Blz. 245
Het erfgoed fysiek en digitaal duurzaam behouden, ontwikkelen, benutten en ontsluiten
-
Blz. 246
Bevorderen van verduurzaming monumenten
-
Blz. 247
Ondersteunen restauratie onroerend erfgoed
-
Blz. 248
Stimuleren van gebruik Cultuurhistorische Waardekaart (CHW)
-
Blz. 249
De (verbeeldings)kracht van erfgoed benutten en inzetten voor behoud en ontwikkeling van erfgoed en ter versterking van de omgevingskwaliteit van Brabant.
-
Blz. 250
We borgen en consolideren de opgebouwde samenwerking met partners
-
Blz. 251
We faciliteren initiatieven uit de samenleving die passen binnen de verhaallijnen
-
Blz. 252
We verbinden erfgoed in voorbeeldprojecten aan de hoofdopgaven van de omgevingsvisie
-
Blz. 253
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
-
Blz. 254
Verbonden partijen
-
Blz. 255
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 256
Wat mag het kosten?
-
Blz. 257
Reserves
-
Blz. 258
Algemeen financieel beleid
-
Blz. 259
Inleiding
-
Blz. 260
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 261
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 262
Verbonden partijen
-
Blz. 263
Wat mag het kosten?
-
Blz. 264
Overhead, Vpb en stelposten
-
Blz. 265
Wat mag het kosten?
-
Blz. 266
Paragrafen
-
Blz. 267
Bedrijfsvoering
-
Blz. 268
Inleiding
-
Blz. 269
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 270
Organisatieontwikkeling: Een slimme en slagvaardige provincie, opererend in samenwerking met partners en een organisatie die deze manier van werken optimaal ondersteunt
-
Blz. 271
Toekomstbestendige bedrijfsvoering: Een organisatie die klaar voor een nieuwe manier van werken, ontmoeten en reizen, passend bij de ‘nieuwe werkelijkheid’
-
Blz. 272
Aantrekkelijk werkgeverschap: Een aantrekkelijk en modern werkgever zijn om talent voor Brabant aan te trekken en te kunnen behouden
-
Blz. 273
Doorontwikkelen van systemen en benutten van data voor maximale ondersteuning van opgavegestuurd werken
-
Blz. 274
We voldoen aan nieuwe wetgeving en handelen rechtmatig
-
Blz. 275
Indicatoren
-
Blz. 276
Afhandeling bezwaarschriften en administratieve beroepen
-
Blz. 277
Bevlogenheid medewerkers in beeld
-
Blz. 278
Beweging en verfrissing in de organisatie.
-
Blz. 279
De organisatie is ‘in control’
-
Blz. 280
Goed werkgeverschap in beeld
-
Blz. 281
Telefonische bereikbaarheid
-
Blz. 282
Tijdige afhandeling van facturen
-
Blz. 283
Tijdige afhandeling van subsidies
-
Blz. 284
We streven naar inclusiviteit en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans binnen onze organisatie
-
Blz. 285
Ziekteverzuim
-
Blz. 286
Wat mag het kosten?
-
Blz. 287
Reserves
-
Blz. 288
Provinciale heffingen
-
Blz. 289
Inleiding
-
Blz. 290
Beleidskaders
-
Blz. 291
Heffing opcenten motorrijtuigenbelasting
-
Blz. 292
Grondwaterheffing
-
Blz. 293
Nazorgheffing
-
Blz. 294
Omgevingswet
-
Blz. 295
Leges omgevingswet, onderdeel Water (voormalig Waterwet)
-
Blz. 296
Leges Omgevingswet (voorheen Ontgrondingenwet)
-
Blz. 297
Leges Omgevingswet (voorheen Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; Wabo)
-
Blz. 298
Omgevingswet (voormalig Wet Natuurbescherming)
-
Blz. 299
Milieuleges
-
Blz. 300
Leges Vergunningen/ontheffingen Interim omgevingsverordening, afdeling 2.5 Infrastructuur
-
Blz. 301
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 302
Inleiding
-
Blz. 303
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 304
Wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 305
Beleidskaders
-
Blz. 306
Inventarisatie risico's
-
Blz. 307
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 308
Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 309
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 310
Inleiding
-
Blz. 311
Onderhoud wegen
-
Blz. 312
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 313
Wat mag het kosten?
-
Blz. 314
Onderhoud provinciale gebouwen en installaties
-
Blz. 315
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 316
Wat mag het kosten?
-
Blz. 317
Onderhoud vaarwegen
-
Blz. 318
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 319
Wat mag het kosten?
-
Blz. 320
Financiering, treasury
-
Blz. 321
Inleiding
-
Blz. 322
Beleidskaders
-
Blz. 323
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 324
Wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 325
Renteschema
-
Blz. 326
Verbonden partijen
-
Blz. 327
Inleiding
-
Blz. 328
Beleidskader
-
Blz. 329
Ontwikkelingen en onzekerheden
-
Blz. 330
Lijst van verbonden partijen
-
Blz. 331
Ontwikkelbedrijf en grondbeleid
-
Blz. 332
Provinciaal grondbeleid
-
Blz. 333
Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 334
Investeringskrediet
-
Blz. 335
Risicoreserveringen en risico’s
-
Blz. 336
Weerstandsvermogen
-
Blz. 337
BBV en risicomanagement grondportefeuille Ontwikkelbedrijf
-
Blz. 338
Grondbeleid overige beleidsvelden
-
Blz. 339
Europese programma's
-
Blz. 340
Inleiding
-
Blz. 341
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 342
Wat gaan we daarvoor doen?
-
Blz. 343
Wat mag het kosten?
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap