Begroting 2023
|
Blz. 1
|
Voorwoord
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Leeswijzer
|
Blz. 4
|
Leeswijzer
|
Blz. 5
|
Algemeen inleidend hoofdstuk
|
Blz. 6
|
1. Inleiding
|
Blz. 7
|
2. Onze opgaven
|
Blz. 8
|
3. Uitvoering en regie
|
Blz. 9
|
4. Op weg naar een nieuwe bestuursperiode
|
Blz. 10
|
5. Ontwikkeling provinciale organisatie
|
Blz. 11
|
6. Financieel totaalbeeld: begroting in evenwicht, maar onzekerheden op middellange termijn
|
Blz. 12
|
Programma 1 Bestuur en veiligheid
|
Blz. 13
|
Inleiding
|
Blz. 14
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 15
|
Bevorderen van bestuurlijke en maatschappelijke weerbaarheid en integriteit
|
Blz. 16
|
Cursus ‘Vergroting weerbaarheid’ verzorgen voor provinciale collega’s, die nieuw binnenkomen of die waarvoor dat gezien hun taak van belang is
|
Blz. 17
|
Samen met Taskforce-RIEC Brabant Zeeland gesprekken voeren met gemeenten om hun fitheid tegen ondermijning te stimuleren
|
Blz. 18
|
Uitvoering aanbevelingen uit het Masterplan interne weerbaarheid
|
Blz. 19
|
Brede Welvaart
|
Blz. 20
|
Doorontwikkelen van Brabantse Monitor Gezondheid
|
Blz. 21
|
Organiseren dag van de gezondheid
|
Blz. 22
|
Uitvoering geven aan de uitvoeringsagenda brede welvaart die invulling geeft aan rolneming van provincie
|
Blz. 23
|
Continue aandacht voor meekoppelkansen en monitoren voortgang op indicatoren begroting 2023
|
Blz. 24
|
Uitvoering geven aan een tweede ronde van het Brabant Outcomes Fund (BOF2) wat bijdraagt aan het versterken van brede welvaart in Brabant
|
Blz. 25
|
Een toekomstbestendig openbaar bestuur
|
Blz. 26
|
Burgers zijn meer betrokken bij beleidsontwikkeling en -uitvoering
|
Blz. 27
|
Opkomst verkiezingen in Noord-Brabant
|
Blz. 28
|
Organiseren bestuurlijke samenwerking
|
Blz. 29
|
Gemeenten, waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen voeren hun wettelijke taken conform de wet uit
|
Blz. 30
|
Aantal gemeenten onder preventief financieel toezicht
|
Blz. 31
|
We beoordelen of Gemeenten, Waterschappen en Gemeenschappelijke Regelingen hun wettelijke taken uitvoeren conform de wet
|
Blz. 32
|
We stimuleren dat toezichtontvangers van elkaar leren via toezicht
|
Blz. 33
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 34
|
Verbonden partijen
|
Blz. 35
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 36
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 37
|
Programma 2 Ruimte en wonen
|
Blz. 38
|
Inleiding
|
Blz. 39
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 40
|
Verbeteren van omgevingskwaliteit
|
Blz. 41
|
Faciliteren transformatie landelijk gebied
|
Blz. 42
|
Uitvoering geven aan verstedelijkingsstrategie en vaststellen verstedelijkingsakkoorden
|
Blz. 43
|
Begeleiden en beoordelen van initiatieven met ruimtelijke impact
|
Blz. 44
|
Uitvoering geven aan nieuwe Omgevingswet
|
Blz. 45
|
Participeren in 10 tot 12 stedelijke transformaties
|
Blz. 46
|
Uitvoeren ontwikkelaanpak stikstof
|
Blz. 47
|
Realiseren van voldoende woningen, die aansluiten op de vraag
|
Blz. 48
|
Actualiseren informatie over bevolking, bouwen en wonen
|
Blz. 49
|
Actualiseren van regionale afspraken over woningbouwaantallen, betaalbaarheid en doelgroepen
|
Blz. 50
|
Stimuleren van nieuwe woonvormen
|
Blz. 51
|
Verbeteren van vitaliteit en toekomstbestendigheid van werklocaties
|
Blz. 52
|
Actualiseren van (regionale) afspraken inclusief (on)mogelijkheden XXL-logistiek
|
Blz. 53
|
Faciliteren van campussen
|
Blz. 54
|
Ondersteunen van verduurzaming op 13 'Grote Oogst' locaties
|
Blz. 55
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 56
|
Verbonden partijen
|
Blz. 57
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 58
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 59
|
Reserves
|
Blz. 60
|
Programma 3 Water en bodem
|
Blz. 61
|
Inleiding
|
Blz. 62
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 63
|
Klimaatadaptatie. Aanpassen aan klimaatverandering in alle domeinen van het provinciale waterbeleid.
|
Blz. 64
|
Bewustwording, samenwerking en verankering ‘klimaatbestendig handelen’
|
Blz. 65
|
Concrete aanpak in projecten en gebieden
|
Blz. 66
|
Veilig Water. Veiligheid tegen hoogwater in het hoofdwatersysteem en het regionaal watersysteem
|
Blz. 67
|
Toezicht op uitvoering verbeterplannen waterschappen
|
Blz. 68
|
Uitvoeren Deltaprogramma Maas
|
Blz. 69
|
Voldoende Water. Niet te weinig diep en ondiep grondwater en oppervlaktewater met optimale zoetwaterbeschikbaarheid en waterverdeling in geval van extreme droogte, en niet te veel oppervlaktewater, om ernstige regionale wateroverlast zo veel mogelijk
|
Blz. 70
|
Verdrogingsaanpak natte natuurparels
|
Blz. 71
|
Grondwaterontrekkingen
|
Blz. 72
|
Schoon Water. Schoon grond- en oppervlaktewater voor onze volksgezondheid en natuur, conform de normen van de Kaderrichtlijn Water; het voorkomen van verontreiniging en het beschermen van diepe grondwatervoorraden
|
Blz. 73
|
Schoon grondwater
|
Blz. 74
|
Schoon oppervlaktewater
|
Blz. 75
|
Vitale Bodem. Vergroten van de vitaliteit, sponswerking, resistentie tegen ziekten en natuurlijk productievermogen van de bodem voor duurzame landbouw en biodiversiteit
|
Blz. 76
|
Met agrarische ondernemers bodemverbeteringsmaatregelen doorvoeren in landbouwgebieden
|
Blz. 77
|
Organiseren kennisuitwisseling voor agrariërs
|
Blz. 78
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 79
|
Verbonden partijen
|
Blz. 80
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 81
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 82
|
Reserves
|
Blz. 83
|
Programma 4 Natuur en milieu
|
Blz. 84
|
Inleiding
|
Blz. 85
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 86
|
Realisatie van een robuust en samenhangend natuurnetwerk
|
Blz. 87
|
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: grondverwerving / functieverandering
|
Blz. 88
|
Realisatie Natuurnetwerk Brabant: inrichting
|
Blz. 89
|
Realisatie ecologische verbindingszones
|
Blz. 90
|
Beheer van het Natuurnetwerk Brabant
|
Blz. 91
|
Herstel van de biodiversiteit
|
Blz. 92
|
Agrarisch natuur- en landschapsbeheer
|
Blz. 93
|
Uitvoeren inrichtingsmaatregelen in leefgebieden
|
Blz. 94
|
Bosuitbreiding en bosomvorming
|
Blz. 95
|
Uitvoeren herstelmaatregelen in N2000-gebieden
|
Blz. 96
|
Uitvoeren herstelmaatregelen landelijk Uitvoeringsprogramma Natuur
|
Blz. 97
|
Versterking van de kwaliteit van het Brabantse landschap
|
Blz. 98
|
Maatregelen die de karakteristieke Brabantse landschappen versterken
|
Blz. 99
|
Verankering van de natuur in de samenleving
|
Blz. 100
|
Maatregelen die de verankering van de natuur in de samenleving versterken
|
Blz. 101
|
Milieu. Continue verbetering van de luchtkwaliteit en vermindering van de geluid-, geur- en lichthinder
|
Blz. 102
|
Beperken van geluidsoverlast voor Brabanders
|
Blz. 103
|
Gezondheidswinst door schonere lucht
|
Blz. 104
|
Stevige monitoring kwaliteit van de leefomgeving
|
Blz. 105
|
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) leveren een bijdrage aan een gezonde fysieke leefomgeving en daarmee een bijdrage aan een goed werk- en leefklimaat.
|
Blz. 106
|
De vergunningverlening, toezicht en handhaving voldoen aan de gestelde generieke kwaliteitsdoelstellingen van rechtmatigheid en kwaliteit
|
Blz. 107
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 108
|
Verbonden partijen
|
Blz. 109
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 110
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 111
|
Reserves
|
Blz. 112
|
Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
|
Blz. 113
|
Inleiding
|
Blz. 114
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 115
|
Stimuleren van missie-gedreven innovatie door sterke ecosystemen en clusters van bedrijven.
|
Blz. 116
|
Een impuls aan de circulaire economie/samenleving
|
Blz. 117
|
Een impuls in digitalisering
|
Blz. 118
|
We versterken het organiserend vermogen in triple helix samenwerkingen op verschillende niveaus: in steden en op regionaal niveau
|
Blz. 119
|
We zorgen dat rondom sleuteltechnologieën zogenaamde innovatie-coalities tot stand komen
|
Blz. 120
|
We zorgen voor een organisatorisch sluitende keten voor de ondersteuning van innovatieve starters, groeiers en scale-ups.
|
Blz. 121
|
Inzetten op talentontwikkeling voor de kenniseconomie van morgen
|
Blz. 122
|
Aantrekken en behouden van nationaal en internationaal talent
|
Blz. 123
|
Inzicht in de arbeidsmarkt ontwikkelingen t.b.v. maatschappelijke transities
|
Blz. 124
|
Leren en ontwikkelen
|
Blz. 125
|
Realiseren van sterkere clusters door Europese en internationale samenwerking
|
Blz. 126
|
Bouwen en onderhouden van contacten en netwerken voor internationale innovatiesamenwerking
|
Blz. 127
|
Continueren van investeringsbevordering
|
Blz. 128
|
Stimuleren van de internationale handel
|
Blz. 129
|
Het versterken van de ruimtelijke-economische structuur
|
Blz. 130
|
(Door)ontwikkelen van stedelijke innovatie districten
|
Blz. 131
|
Bijdragen aan campusontwikkeling
|
Blz. 132
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 133
|
Verbonden partijen
|
Blz. 134
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 135
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 136
|
Reserves
|
Blz. 137
|
Programma 6 Energie
|
Blz. 138
|
Inleiding
|
Blz. 139
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 140
|
Verduurzaming van de energieopwekking
|
Blz. 141
|
Afspraak Wind op Land 2020, inclusief techniekneutrale verdubbelingsopgave
|
Blz. 142
|
In 2023 is per RES-regio 1 maatwerkoplossing voor optimaal en efficiënt gebruik van het energienetwerk gerealiseerd.
|
Blz. 143
|
Regionale Energie Strategieën
|
Blz. 144
|
Verminderen emissies broeikasgassen
|
Blz. 145
|
Bevorderen naleving van de wettelijke energiebesparingsverplichtingen bij bedrijven onder provinciaal bevoegd gezag
|
Blz. 146
|
Mobiliteit
|
Blz. 147
|
We ontwikkelen een aanpak voor de verduurzaming van (maatschappelijk) vastgoed
|
Blz. 148
|
Bijdrage leveren aan een toekomstbestendige energie-infrastructuur
|
Blz. 149
|
Ontwikkelen van een aanpak om ontwikkelingen in vraag- en aanbod van energie enerzijds en ontwikkelingen in beschikbare netcapaciteit anderzijds met en tussen diverse partijen op elkaar af te stemmen
|
Blz. 150
|
Realiseren van een strategisch netwerk van (semi-)publieke laadpunten
|
Blz. 151
|
Stimuleren netwerksamenwerking rond en eerste uitrol van innovaties in de energie-infrastructuur
|
Blz. 152
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 153
|
Verbonden partijen
|
Blz. 154
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 155
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 156
|
Reserves
|
Blz. 157
|
Programma 7 Landbouw en voedsel
|
Blz. 158
|
Inleiding
|
Blz. 159
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 160
|
Het meest duurzaam en circulair in Europa
|
Blz. 161
|
Realiseren uitvoeringsagenda mest
|
Blz. 162
|
Uitvoeren routekaart stalaanpassingen 2024
|
Blz. 163
|
Pilot van middel- naar doelvoorschriften
|
Blz. 164
|
Bereiken van implementerende en zoekende veehouders
|
Blz. 165
|
Biodiversiteitsmonitor Akkerbouw en Veehouderij
|
Blz. 166
|
Economisch toonaangevend zijn binnen Europa
|
Blz. 167
|
Bevorderen innovatie (Brabantse Innovatietafel landbouw en Voedsel, AFI, organiseren van Innovation Makers Agrifood en Data Driven AgriFood Future.
|
Blz. 168
|
Ondersteunen en/of geformeerde consortia op thema nieuwe eiwitten of nieuwe verwerkingstechnieken
|
Blz. 169
|
Landbouw Innovatie Brabant (LIB)
|
Blz. 170
|
Natuur- en landschapsinclusief zijn in 2030
|
Blz. 171
|
Begeleiden bedrijven bij hun omschakeling naar natuurinclusief
|
Blz. 172
|
Organiseren van bijeenkomsten voor kennisontwikkeling/uitwisseling op inspiratiebedrijven
|
Blz. 173
|
Geven van omschakeladviezen biologische landbouw (melkvee en akkerbouw)
|
Blz. 174
|
Versterken gemeenschapsinclusief
|
Blz. 175
|
Ondersteunen boer-burger initiatieven
|
Blz. 176
|
Korte Ketens
|
Blz. 177
|
Verstrekken VABIMPULS vouchers
|
Blz. 178
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 179
|
Verbonden partijen
|
Blz. 180
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 181
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 182
|
Reserves
|
Blz. 183
|
Programma 8 Basisinfrastructuur mobiliteit
|
Blz. 184
|
Inleiding
|
Blz. 185
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 186
|
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
|
Blz. 187
|
Planmatig beheer en onderhoud provinciale infrastructuur
|
Blz. 188
|
Uitvoering OV-concessies en transitie gedeelde mobiliteit
|
Blz. 189
|
Data, digitalisering en Smart Mobility
|
Blz. 190
|
We gaan voor veilige mobiliteit.
|
Blz. 191
|
Sociale veiligheid
|
Blz. 192
|
Verkeersveiligheid
|
Blz. 193
|
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit.
|
Blz. 194
|
Verduurzaming mobiliteitssysteem
|
Blz. 195
|
Zero Emissie busvervoer
|
Blz. 196
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 197
|
Verbonden partijen
|
Blz. 198
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 199
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 200
|
Reserves
|
Blz. 201
|
Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
|
Blz. 202
|
Inleiding
|
Blz. 203
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 204
|
We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
|
Blz. 205
|
(Snel-)fietsroutenetwerk
|
Blz. 206
|
Goederencorridor
|
Blz. 207
|
OV-netwerk
|
Blz. 208
|
OV-netwerk (uitvoering rijk)
|
Blz. 209
|
Wegennet
|
Blz. 210
|
Wegennet (rijksinfrastructuur)
|
Blz. 211
|
We gaan voor een samenhangend mobiliteitssysteem.
|
Blz. 212
|
Knooppuntontwikkeling en mobiliteitshubs
|
Blz. 213
|
Multimodaal netwerk
|
Blz. 214
|
Multimodaal goederenvervoer
|
Blz. 215
|
Smart Mobility
|
Blz. 216
|
We gaan voor mobiliteit voor iedereen.
|
Blz. 217
|
Toegang tot mobiliteit
|
Blz. 218
|
We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit
|
Blz. 219
|
Omgevingskwaliteit en leefbaarheid
|
Blz. 220
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 221
|
Verbonden partijen
|
Blz. 222
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 223
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 224
|
Reserves
|
Blz. 225
|
Programma 10 Vrijetijd, Cultuur, Sport en Erfgoed
|
Blz. 226
|
Inleiding
|
Blz. 227
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 228
|
Onderscheidend, divers en inclusief Brabants cultuur- sport- en vrijetijdsaanbod
|
Blz. 229
|
Inzet Leisure Ontwikkel Fonds (LOF) Noord-Brabant
|
Blz. 230
|
Meerjarige ondersteuning van professionele- en amateurkunst (incl. PZN)
|
Blz. 231
|
Ondersteunen van topsportevenementen
|
Blz. 232
|
Stimuleren bewegen en sporten
|
Blz. 233
|
Stimuleren (inter)nationale topcultuur met inzet van Brabant C Fonds
|
Blz. 234
|
Bijdragen aan ontwikkeling Brabants icoon Van Gogh
|
Blz. 235
|
Meer bekendheid van het Brabantse cultuur-, sport en vrijetijdsaanbod
|
Blz. 236
|
Uitvoeren van Brabantbrede marketingstrategie
|
Blz. 237
|
Ontwikkelen van toptalenten in Brabant
|
Blz. 238
|
Faciliteren Brabantse topsporters
|
Blz. 239
|
Ondersteuning van talenthubs
|
Blz. 240
|
Versterken van innovatief vermogen en ondernemerschap van de cultuur, sport en vrijetijdssector
|
Blz. 241
|
Ondersteunen van ondernemerschap in de vrijetijdssector
|
Blz. 242
|
Uitvoering geven aan innovatieagenda via BrabantSport
|
Blz. 243
|
Uitvoering geven aan regeling Impulsgelden
|
Blz. 244
|
Het erfgoed fysiek en digitaal duurzaam behouden, ontwikkelen, benutten en ontsluiten
|
Blz. 245
|
Bevorderen van verduurzaming monumenten
|
Blz. 246
|
Ondersteunen restauratie onroerend erfgoed
|
Blz. 247
|
Stimuleren van gebruik Cultuurhistorische Waardekaart (CHW)
|
Blz. 248
|
De (verbeeldings)kracht van erfgoed benutten en inzetten voor behoud en ontwikkeling van erfgoed en ter versterking van de omgevingskwaliteit van Brabant.
|
Blz. 249
|
We borgen en consolideren de opgebouwde samenwerking met partners
|
Blz. 250
|
We faciliteren initiatieven uit de samenleving die passen binnen de verhaallijnen
|
Blz. 251
|
We verbinden erfgoed in voorbeeldprojecten aan de hoofdopgaven van de omgevingsvisie
|
Blz. 252
|
Beleidskaders en uitvoeringsagenda's
|
Blz. 253
|
Verbonden partijen
|
Blz. 254
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 255
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 256
|
Reserves
|
Blz. 257
|
Algemeen financieel beleid
|
Blz. 258
|
Inleiding
|
Blz. 259
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 260
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 261
|
Verbonden partijen
|
Blz. 262
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 263
|
Overhead, Vpb en stelposten
|
Blz. 264
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 265
|
Paragrafen
|
Blz. 266
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 267
|
Inleiding
|
Blz. 268
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 269
|
Organisatieontwikkeling: Een slimme en slagvaardige provincie, opererend in samenwerking met partners en een organisatie die deze manier van werken optimaal ondersteunt
|
Blz. 270
|
Toekomstbestendige bedrijfsvoering: Een organisatie die klaar voor een nieuwe manier van werken, ontmoeten en reizen, passend bij de ‘nieuwe werkelijkheid’
|
Blz. 271
|
Aantrekkelijk werkgeverschap: Een aantrekkelijk en modern werkgever zijn om talent voor Brabant aan te trekken en te kunnen behouden
|
Blz. 272
|
Doorontwikkelen van systemen en benutten van data voor maximale ondersteuning van opgavegestuurd werken
|
Blz. 273
|
We voldoen aan nieuwe wetgeving en handelen rechtmatig
|
Blz. 274
|
Indicatoren
|
Blz. 275
|
Afhandeling bezwaarschriften en administratieve beroepen
|
Blz. 276
|
Bevlogenheid medewerkers in beeld
|
Blz. 277
|
Beweging en verfrissing in de organisatie.
|
Blz. 278
|
De organisatie is ‘in control’
|
Blz. 279
|
Goed werkgeverschap in beeld
|
Blz. 280
|
Telefonische bereikbaarheid
|
Blz. 281
|
Tijdige afhandeling van facturen
|
Blz. 282
|
Tijdige afhandeling van subsidies
|
Blz. 283
|
We streven naar inclusiviteit en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans binnen onze organisatie
|
Blz. 284
|
Ziekteverzuim
|
Blz. 285
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 286
|
Reserves
|
Blz. 287
|
Provinciale heffingen
|
Blz. 288
|
Inleiding
|
Blz. 289
|
Beleidskaders
|
Blz. 290
|
Heffing opcenten motorrijtuigenbelasting
|
Blz. 291
|
Grondwaterheffing
|
Blz. 292
|
Nazorgheffing
|
Blz. 293
|
Omgevingswet
|
Blz. 294
|
Leges omgevingswet, onderdeel Water (voormalig Waterwet)
|
Blz. 295
|
Leges Omgevingswet (voorheen Ontgrondingenwet)
|
Blz. 296
|
Leges Omgevingswet (voorheen Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; Wabo)
|
Blz. 297
|
Omgevingswet (voormalig Wet Natuurbescherming)
|
Blz. 298
|
Milieuleges
|
Blz. 299
|
Leges Vergunningen/ontheffingen Interim omgevingsverordening, afdeling 2.5 Infrastructuur
|
Blz. 300
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 301
|
Inleiding
|
Blz. 302
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 303
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 304
|
Beleidskaders
|
Blz. 305
|
Inventarisatie risico's
|
Blz. 306
|
Inventarisatie weerstandscapaciteit
|
Blz. 307
|
Ratio weerstandsvermogen
|
Blz. 308
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 309
|
Inleiding
|
Blz. 310
|
Onderhoud wegen
|
Blz. 311
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 312
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 313
|
Onderhoud provinciale gebouwen en installaties
|
Blz. 314
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 315
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 316
|
Onderhoud vaarwegen
|
Blz. 317
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 318
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 319
|
Financiering, treasury
|
Blz. 320
|
Inleiding
|
Blz. 321
|
Beleidskaders
|
Blz. 322
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 323
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 324
|
Renteschema
|
Blz. 325
|
Verbonden partijen
|
Blz. 326
|
Inleiding
|
Blz. 327
|
Beleidskader
|
Blz. 328
|
Ontwikkelingen en onzekerheden
|
Blz. 329
|
Lijst van verbonden partijen
|
Blz. 330
|
Ontwikkelbedrijf en grondbeleid
|
Blz. 331
|
Provinciaal grondbeleid
|
Blz. 332
|
Ontwikkelbedrijf
|
Blz. 333
|
Investeringskrediet
|
Blz. 334
|
Risicoreserveringen en risico’s
|
Blz. 335
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 336
|
BBV en risicomanagement grondportefeuille Ontwikkelbedrijf
|
Blz. 337
|
Grondbeleid overige beleidsvelden
|
Blz. 338
|
Europese programma's
|
Blz. 339
|
Inleiding
|
Blz. 340
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 341
|
Wat gaan we daarvoor doen?
|
Blz. 342
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 343
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|