• In 2021 concessie West én flexcontract gegund (2023 van start)
• We zorgen voor voldoende aanbod van vormen van gedeelde mobiliteit dat aansluit bij de vraag van reizigers. Dit doen we door experimenten binnen en buiten de bestaande concessies: minimaal 3 pilots en experimenten per jaar opgestart.
• Passend bij de verschuiving van OV naar deelconcepten, zorgen we ervoor dat het aanbod van mobiliteitsdiensten voor de gebruiker inzichtelijk is door in te zetten op een goed functionerend MaaS-platform (mobiliteit als dienst). We zorgen dat in 2023 betrouwbare en goed functionerende MaaS-platform(s) in alle stedelijke regio's en in het landelijk gebied van Brabant beschikbaar zijn voor de reizigers, waarin ook doelgroepenvervoer is geïntegreerd.



Toelichting

O

Kwaliteit

Voor West-Brabant wordt vanwege de huidige marktomstandigheden een noodconcessie verleend tot medio 2025. Om de meerkosten en risico’s van de noodconcessie te kunnen opvangen wordt in deze rapportage voorgesteld om de te verwachten onderbesteding 2021 op OV concessies over te hevelen naar 2023 - 2025. Ook het flexcontract is met 1 jaar uitgesteld. De voorbereidingen voor dit flexcontract zijn gestart.
Veel initiatieven voor gedeelde mobiliteit hebben stilgelegen vanwege corona.