Lopende concessies: 

  • We zorgen voor een betrouwbaar OV-systeem: rituitval in de concessies is (weer terug op) maximaal 0,2%. 
  • De herijkingsafspraken zijn doorgevoerd in de lopende concessies. 

Nieuwe concessies: 

  • Contract voor de nieuwe concessie West-Brabant is gegungd.
  • Nieuwe flexcontract West-Brabant is opgestart.
  • Aanbesteding van de nieuwe concessie Oost-Brabant (start 2027) is opgestart.

Transitie gedeelde mobiliteit: 

  • We zorgen voor voldoende aanbod van vormen van gedeelde mobiliteit dat aansluit bij de vraag van reizigers. Dit doen we door experimenten binnen en buiten de bestaande concessies: minimaal 3 pilots en experimenten per jaar opgestart. 
  • Passend bij de verschuiving van OV naar gedeelde mobiliteit, streven we ernaar dat het aanbod van mobiliteitsdiensten voor de gebruiker inzichtelijk is door in te zetten op een goed functionerend MaaS-platform (mobiliteit als dienst). We introduceren uiterlijk in 2025 een betrouwbaar en goed functionerend MaaS-platform(s) in de stedelijke regio's en in het landelijk gebied van Brabant voor de reizigers voor minimaal 1 concessie. 

Kwaliteit (indicator)

O

Kwaliteit (toelichting)

De OV-concessie staan nog steeds onder druk door hoge indexatie, nog achterblijvende reizigersaantallen, ontwikkelingen rondom de Studenten OV-kaart en krapte op de arbeidsmarkt voor de vervoerders. Belangrijk zijn de aanvullende rijksmiddelen in het kader van de motie Bikker.