Sitemap

  1. Blz. 1 Bestuursrapportage I 2025
    1. Blz. 2 Voorwoord
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Leeswijzer
        1. Blz. 5 Leeswijzer
      2. Blz. 6 Samenvatting afwijkingen Burap-I 2025
        1. Blz. 7 Programma 1 Bestuur en Veiligheid
        2. Blz. 8 Programma 2 Ruimte en Wonen
        3. Blz. 9 Programma 3 Water en Bodem
        4. Blz. 10 Programma 4 Natuur en Milieu
        5. Blz. 11 Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
        6. Blz. 12 Programma 6 Energie
        7. Blz. 13 Programma 7 Landbouw en Voedsel
        8. Blz. 14 Programma 8 Basisinfrastructuur Mobiliteit
        9. Blz. 15 Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
        10. Blz. 16 Programma 10 Cultuur, Erfgoed, Sport en Vrijetijd
      3. Blz. 17 Programma 1 Bestuur en veiligheid
        1. Blz. 18 Inleiding
        2. Blz. 19 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 20 De Brabantse overheden dragen efficiënt en effectief bij aan de aanpak van maatschappelijke vraagstukken (slagvaardig bestuur)
            1. Blz. 21 We organiseren minimaal vier keer per jaar een bijeenkomst vanuit de Werkplaats openbaar bestuur Brabant
            2. Blz. 22 Ieder jaar organiseren we tenminste 8 regionale omgevingsdagen samen met de regio’s
          2. Blz. 23 We versterken het democratisch systeem in Brabant door de samenleving eerder en beter bij ons werk te betrekken. We bieden actief ondersteuning aan initiatieven die bijdragen aan onze ambities en versterken bestaande democratische instrumenten
            1. Blz. 24 Het Brabants participatieportaal is uiterlijk in 2025 in gebruik
            2. Blz. 25 We voeren minimaal 1 generatietoets per jaar uit
            3. Blz. 26 We organiseren 1 jongerentop per jaar
          3. Blz. 27 Het interbestuurlijk toezicht zoals de provincie Noord-Brabant dit uitvoert, draagt bij aan een bestendig en veilig Brabant met een sterk openbaar bestuur. Een bestuur waarop de mensen kunnen vertrouwen (rechtmatig bestuur)
            1. Blz. 28 Alle Brabantse gemeenten, waterschappen en gemeenschappelijke regelingen ontvangen jaarlijks een beoordeling
            2. Blz. 29 We organiseren jaarlijks minimaal 1 themaonderzoek en 3 kennisbijeenkomsten
          4. Blz. 30 We dragen actief bij aan oplossingen ter vergroting van de bestuurlijke en maatschappelijke weerbaarheid in de strijd tegen de ondermijnende criminaliteit (veilig en weerbaar bestuur).
            1. Blz. 31 We organiseren jaarlijks minimaal 8 workshops ‘Samen weerbaar’ voor nieuwe medewerkers
            2. Blz. 32 We organiseren jaarlijks minimaal 6 bijeenkomsten over het vitaliseren van vakantieparken
            3. Blz. 33 Het aantal bezoekers van de Risk Factory ligt aan het einde van de bestuursperiode op minimaal 7.500
            4. Blz. 34 Minimaal 80% van de Brabantse gemeenten noemt ondermijning als speerpunt in haar gemeentelijk veiligheidsbeleid
          5. Blz. 35 Verbeteren van de ervaren gezondheid van Brabanders
            1. Blz. 36 Jaarlijks een interne en drie externe bijeenkomsten organiseren om samenwerkingsmogelijkheden te identificeren en te benutten
          6. Blz. 37 Bijdragen aan de transitie van Zorg naar Positieve Gezondheid
            1. Blz. 38 Elk begrotingsprogramma neemt minimaal een gezondheidsindicator op in de jaarlijkse begroting
          7. Blz. 39 Integreren van gezondheid in provinciale programma's en beleid
            1. Blz. 40 Het Dashboard Gezondheid up-to-date houden om de actuele voortgang in gezondheidsdoelstellingen van de begrotingsprogramma's te laten zien
          8. Blz. 41 Brede welvaart stevig op de agenda en samen met partners betekenis geven
            1. Blz. 42 We versterken de regionale kennisinfrastructuur brede welvaart
          9. Blz. 43 Brede welvaart als denk- en doekader integreren in al ons beleid
            1. Blz. 44 We vergroten het inzicht in brede welvaart per regio door de ontwikkeling van een Brabantse Monitor Brede Welvaart
            2. Blz. 45 We bepalen streef en drempelwaarden om prioritering aan te brengen in de thema's van brede welvaart, hetgeen we nastreven in termen van doelstellingen en grenzen waar we niet onder willen komen.
            3. Blz. 46 We vergroten het inzicht in verwachte neveneffecten van beleid door vooraf in kaart te brengen wat de verwachte gevolgen zijn van beleid en hoe het bijdraagt aan het versterken van brede welvaart voor alle Brabanders
            4. Blz. 47 We zetten brede welvaart als leidraad voor het voeren van het juiste gesprek door als provincie op allerlei manieren zowel intern als extern in gesprek te zijn en blijven over gewenste effecten van beleid
          10. Blz. 48 We investeren in concrete brede welvaartsuitdagingen en projecten
            1. Blz. 49 We definiëren cross-over projecten door samen te werken met programma’s aan het leren toepassen van brede welvaart in de beleidspraktijk
            2. Blz. 50 We zetten onze kennis, expertise en ons netwerk in om regio’s te sterken in hun aanvraag bij het Rijk – als het gaat om regiodeals en om tot een integrale stimulering van brede welvaart te komen die aansluit bij de provinciale ambities
            3. Blz. 51 We leveren een onderzoek op met verbeterpunten wat betreft investeringen in maatschappelijke voorzieningen kleinen kernen
            4. Blz. 52 We verkennen een tweede ronde van het Brabant Outcomes Fund
            5. Blz. 53 We investeren in regionale projecten met brede samenhang
        3. Blz. 54 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 55 Financieel overzicht
      4. Blz. 56 Programma 2 Ruimte en wonen
        1. Blz. 57 Inleiding
        2. Blz. 58 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 59 Integraal werken aan het toekomstbestendig maken van het stedelijk netwerk
            1. Blz. 60 Gezamenlijk met partners opstellen en realiseren uitvoeringsagenda NOVEX Stedelijk Brabant
            2. Blz. 61 Mogelijk maken van stedelijke gebiedsontwikkelingen binnen de 12 grootste steden
            3. Blz. 62 Uitvoeren en doorontwikkelen kennisprogramma gebiedstransformaties
          2. Blz. 63 Verbeteren van omgevingskwaliteit
            1. Blz. 64 Begeleiden en beoordelen van initiatieven met ruimtelijke impact
            2. Blz. 65 Uitvoeren Brabantse Ontwikkelaanpak Stikstof (BOS)
          3. Blz. 66 Realiseren van voldoende woningen, die aansluiten op de vraag
            1. Blz. 67 Ondersteunen van versnelling woningbouw
            2. Blz. 68 Monitoren, herijken en bijdragen aan realisatie van de Regionale Woondeals
            3. Blz. 69 Stimuleren van het benutten bestaande voorraad
          4. Blz. 70 Zorgdragen voor duurzame en toekomstbestendige werklocaties in Brabant
            1. Blz. 71 Ondersteunen van campussen en overige strategische werklocaties
            2. Blz. 72 Uitvoeren en verdiepen project ‘Grote Oogst’
            3. Blz. 73 Actualiseren van (regionale) afspraken bedrijventerreinen
        3. Blz. 74 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 75 Financieel overzicht
      5. Blz. 76 Programma 3 Water en bodem
        1. Blz. 77 Inleiding
        2. Blz. 78 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 79 Voldoende Water
            1. Blz. 80 Verdrogingsaanpak natte natuurparels
            2. Blz. 81 Grondwaterontrekkingen
            3. Blz. 82 Zuidwestelijke Delta en Geopark Peelhorst en Maasvallei
          2. Blz. 83 Schoon Water
            1. Blz. 84 Schoon oppervlaktewater
            2. Blz. 85 Schoon grondwater
          3. Blz. 86 Veilig Water
            1. Blz. 87 Toezicht op uitvoering verbeterplannen waterschappen
            2. Blz. 88 Uitvoeren Deltaprogramma Maas
            3. Blz. 89 Ruimtelijke inbedding en goedkeuringsbevoegdheid GS bij versterking van primaire dijken
          4. Blz. 90 Vitale Bodem
            1. Blz. 91 Met agrarische ondernemers bodemverbeteringsmaatregelen doorvoeren in landbouwgebieden
            2. Blz. 92 Organiseren kennisuitwisseling voor agrariërs
          5. Blz. 93 Klimaatadaptatie
            1. Blz. 94 Bewustwording, samenwerking en verankering ‘klimaatbestendig handelen’
            2. Blz. 95 Concrete aanpak in projecten en gebieden
        3. Blz. 96 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 97 Financieel overzicht
      6. Blz. 98 Programma 4 Natuur en milieu
        1. Blz. 99 Inleiding
        2. Blz. 100 Pijler Robuuste Natuur
        3. Blz. 101 Pijler Brabant Natuurinclusief
        4. Blz. 102 Pijler Natuur voor en door Brabanders
        5. Blz. 103 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 104 Natuurnetwerk Brabant ingericht, verbonden en beheerd
            1. Blz. 105 Realisatie Natuurnetwerk Brabant: grondverwerving / functieverandering
            2. Blz. 106 Realisatie Natuurnetwerk Brabant: inrichting
            3. Blz. 107 Realisatie ecologische verbindingszones
            4. Blz. 108 Beheer van het Natuurnetwerk Brabant
            5. Blz. 109 Realisatie Faunapassages
            6. Blz. 110 Kwaliteit van het Natuurnetwerk Brabant
          2. Blz. 111 N2000-gebieden hersteld en versterkt
            1. Blz. 112 Verbeteren kwaliteit en kwantiteit van habitattypen en soorten
          3. Blz. 113 Bossen aangelegd en gerevitaliseerd
            1. Blz. 114 Bosuitbreiding en bosomvorming
          4. Blz. 115 Biodiversiteit beschermd
            1. Blz. 116 Behouden stand van de populaties kwetsbare en bedreigde planten en dieren
            2. Blz. 117 Stoppen achteruitgang van kenmerkende soorten van het boerenland
          5. Blz. 118 Basisvoorwaarden op orde: lucht-, water- en bodemkwaliteit
            1. Blz. 119 Reductie van emissie van stikstof
          6. Blz. 120 Natuur meewegen bij ruimtelijke en economische ontwikkelingen
            1. Blz. 121 Opstellen plannen voor een 'Natuurinclusief Brabant'
            2. Blz. 122 Natuurinclusief ontwikkelen, bouwen en beheren
          7. Blz. 123 Behoud, herstel en ontwikkeling van landschappen
            1. Blz. 124 Aanleg en herstel van landschapselementen
          8. Blz. 125 Meer groen in de directe omgeving
            1. Blz. 126 Stimuleren vergroening van de wijk
          9. Blz. 127 Versterken van de beweging van vergroening
            1. Blz. 128 Stimuleren van het aantal actieve ‘groene’ vrijwilligers
          10. Blz. 129 Zeer zorgwekkende stoffen (ZZS): Brabantse burger wordt in 2030 minder blootgesteld aan ZZS en potentieel ZZS (pZZS) dan in 2023. De emissies van ZZS en pZZS door bedrijven naar water, bodem en lucht zijn in 2030 gehalveerd ten opzichte van 2023
            1. Blz. 130 Zeer zorgwekkende stoffen: minimalisatieverplichting voor provinciale bedrijven
          11. Blz. 131 Luchtkwaliteit: 50% gezondheidswinst uit Brabantse bronnen ten opzichte van 2016
            1. Blz. 132 Luchtkwaliteit: gezondheidswinst door schonere lucht
          12. Blz. 133 Geluid: Nieuwe geluidshindersituaties voorkomen en hinder van bestaande overlastsituaties terugdringen
            1. Blz. 134 Geluid: beperken van geluidsoverlast voor Brabanders
          13. Blz. 135 Geur: Voor bedrijven onder provinciaal bevoegd gezag wordt voldaan aan de grenswaarden, zoals opgenomen in de beleidsregel industriële geur.
            1. Blz. 136 Geur: aantal klachten over geurhinder
          14. Blz. 137 Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) leveren een bijdrage aan een gezonde fysieke leefomgeving en daarmee een bijdrage aan een goed werk- en leefklimaat.
            1. Blz. 138 De vergunningverlening, toezicht en handhaving voldoen aan de gestelde generieke kwaliteitsdoelstellingen van rechtmatigheid en kwaliteit
        6. Blz. 139 Ontwikkelingen en onzekerheden
        7. Blz. 140 Financieel overzicht
      7. Blz. 141 Programma 5 Economie, Kennis en Talentontwikkeling
        1. Blz. 142 Inleiding
        2. Blz. 143 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 144 Brabant is een vooraanstaande speler in het Europese innovatiesysteem
            1. Blz. 145 Stimuleren en faciliteren van het Brabantse MKB om innovatieve producten op de markt te brengen die bijdragen aan (een van de) vijf missies of de ontwikkeling van sleuteltechnologieën
            2. Blz. 146 Mogelijk maken en stimuleren van doorbraken en toepassingen van nieuwe technologieën door de ontwikkeling van nieuwe Brabantse coalities en de uitbouw van bestaande coalities
          2. Blz. 147 Brabant heeft internationaal een uitstekende economische concurrentiepositie.
            1. Blz. 148 Inspelen op uitdagingen en belemmeringen voor het Brabantse vestigingsklimaat
            2. Blz. 149 Ontwikkelen, benutten en behouden van voldoende talent op alle niveaus
            3. Blz. 150 Versterken van het fundament van de Brabantse data-economie, door inzet op de datamaturiteit van het stuwend MKB, het opleiden en behouden van datatalent, het verbeteren van de digitale infrastructuur en het verhogen van onze cyberweerbaarheid
          3. Blz. 151 In de Brabantse samenleving plukt iedereen de vruchten van economisch succes.
            1. Blz. 152 Verhogen van de welvaartsniveaus in alle Brabantse regio’s door de kracht van de ene regio te verbinden aan de andere regio
            2. Blz. 153 Opstarten en/of uitvoeren van projecten gericht op innovatie in de zorg en/of preventie (bijdrage programma EKT aan Beleidskader Gezondheid)
          4. Blz. 154 De Brabantse economie is verregaand circulair.
            1. Blz. 155 Reduceren van het gebruik van primaire grondstoffen
        3. Blz. 156 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 157 Financieel overzicht
      8. Blz. 158 Programma 6 Energie
        1. Blz. 159 Inleiding
        2. Blz. 160 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 161 In 2030 realiseren we 55% minder CO2-uitstoot in Brabant ten opzichte van 1990. We streven ernaar om in 2050 klimaatneutraal te zijn
          2. Blz. 162 In 2030 dient de helft van de energie (elektriciteit, warmte en brandstoffen) die in Brabant gebruikt wordt, opgewekt te zijn uit hernieuwbare bronnen, voornamelijk uit Brabant
            1. Blz. 163 Ondersteunen gemeenten en faciliteren ontzorgingsloketten
            2. Blz. 164 Brabantse Waterstofstrategie opstellen
            3. Blz. 165 Energyhubs mogelijk maken
            4. Blz. 166 Verkennen rol van Provincie bij Publiek Warmtebedrijf
            5. Blz. 167 Opstellen Energieperspectief
            6. Blz. 168 Stimuleren laadinfra
            7. Blz. 169 Mobiliteit
        3. Blz. 170 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 171 Financieel overzicht
      9. Blz. 172 Programma 7 Landbouw en voedsel
        1. Blz. 173 Inleiding
        2. Blz. 174 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 175 Bevorderen van duurzame en circulaire landbouw
            1. Blz. 176 Opstellen plan van aanpak geuremissie en onderzoek naar aansluiten geuremissie landbouw en industrie
            2. Blz. 177 Stimuleren van projecten/activiteiten ter verminderen van ammoniakemissies uit stallen (aantal: 4)
            3. Blz. 178 Uitvoeren maatregelen schone luchtakkoord ter vermindering van de fijnstof emissie
            4. Blz. 179 Actualiseren regelgeving aangaande duurzame land- en tuinbouw en gezondheid
          2. Blz. 180 Stimuleren van economisch toonaangevende landbouw- en voedselsector
            1. Blz. 181 Bijdrage leveren aan innovatieve projecten per jaar via Landbouw Innovatie Brabant (LIB) (aantal: 30)
            2. Blz. 182 Uitvoeren van een actiepakket binnen landelijk programma Bean Deal gericht op meer teelt en consumptie van plantaardige eiwitten
            3. Blz. 183 Bijdrage leveren aan de Agroproeftuin Noordoost Brabant
          3. Blz. 184 Stimuleren van Natuur- en landschapsinclusieve landbouw
            1. Blz. 185 Ondersteunen van agrariërs die Natuurinclusief willen (gaan) ondernemen met coaching en via de regeling “Grondfonds Natuurinclusieve Landbouw”
            2. Blz. 186 Bevorderen van het aantal deelnemers aan de Brabantse Biodiversiteitsmonitor Melkveehouderij
            3. Blz. 187 Ondersteunen van boeren bij omschakelen naar biologisch
            4. Blz. 188 Stimuleren van activiteiten in regionale netwerken om de biologische afzet te vergroten
            5. Blz. 189 Aanpassen verpachtingsvoorwaarden provinciale gronden t.a.v. het beëindigen van het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen en kunstmest
          4. Blz. 190 Versterken gemeenschapsinclusief
            1. Blz. 191 Gezamenlijk met Vereniging Brabants Agrarisch Jongeren Kontakt (BAJK) uitvoeren van het actieplan jonge boeren
            2. Blz. 192 Uitvoeren van activiteiten op het gebied van ontwikkeling van kennis, vaardigheden, voedsel educatie en onderwijsvernieuwing (aantal: 5)
            3. Blz. 193 Opstellen plan van aanpak Vitaal Platteland
        3. Blz. 194 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 195 Financieel overzicht
      10. Blz. 196 Programma 8 Basisinfrastructuur mobiliteit
        1. Blz. 197 Inleiding
        2. Blz. 198 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 199 We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
            1. Blz. 200 Planmatig beheer en onderhoud provinciale infrastructuur
            2. Blz. 201 Uitvoering OV-concessies en transitie gedeelde mobiliteit
            3. Blz. 202 Data, digitalisering en Smart Mobility
          2. Blz. 203 We gaan voor veilige mobiliteit.
            1. Blz. 204 Verkeersveiligheid
            2. Blz. 205 Sociale veiligheid
          3. Blz. 206 We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit.
            1. Blz. 207 Duurzaamheid Provinciale infrastructuur
            2. Blz. 208 ZE-ambities OV-concessies
        3. Blz. 209 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 210 Financieel overzicht
      11. Blz. 211 Programma 9 Mobiliteitsontwikkeling
        1. Blz. 212 Inleiding
        2. Blz. 213 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 214 We gaan voor een robuust en betrouwbaar mobiliteitssysteem.
            1. Blz. 215 OV-netwerk
            2. Blz. 216 Wegennet
            3. Blz. 217 (Snel-)fietsroutenetwerk
            4. Blz. 218 Goederencorridor
          2. Blz. 219 We gaan voor een samenhangend mobiliteitssysteem.
            1. Blz. 220 Ontwikkeling knooppunten / mobiliteitshubs
            2. Blz. 221 Mobiliteitspakketten
            3. Blz. 222 Multimodaal goederenvervoer
            4. Blz. 223 Smart Mobility
          3. Blz. 224 We gaan voor mobiliteit voor iedereen.
            1. Blz. 225 Toegang tot mobiliteit
          4. Blz. 226 We gaan voor schone, stille en gezonde mobiliteit
            1. Blz. 227 Omgevingskwaliteit en leefbaarheid
        3. Blz. 228 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 229 Financieel overzicht
      12. Blz. 230 Programma 10 Cultuur, Erfgoed, Sport en Vrijetijd
        1. Blz. 231 Inleiding
        2. Blz. 232 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 233 Bevorderen van breed en divers aanbod met focus op jongeren (inclusief aanbod)
            1. Blz. 234 Meerjarige ondersteuning van professionele- en amateurkunst (incl. PZN)
            2. Blz. 235 Ondersteunen van topsportevenementen
            3. Blz. 236 Uitdragen Verhaal van Brabant
            4. Blz. 237 Uitvoeren van Brabantbrede marketingstrategie
          2. Blz. 238 Bevorderen van inclusief aanbod
            1. Blz. 239 Versterken participatie Erfgoed
            2. Blz. 240 Vergroten mogelijkheden voor uniek sporten/- sporters
            3. Blz. 241 Vergroten en verbeteren van het aanbod
            4. Blz. 242 Stimuleren van inclusief cultuuraanbod
          3. Blz. 243 Stimuleren van innovatie en vernieuwing, inclusief talentontwikkeling
            1. Blz. 244 Versterking van design, ontwerp en AV/film
            2. Blz. 245 Bijdragen aan toptalentontwikkeling Cultuur
            3. Blz. 246 Bijdragen aan de ondersteuning van toptalenten Sport
          4. Blz. 247 Stimuleren van aanbod voor jeugd en talentontwikkeling
            1. Blz. 248 Ondersteunen talentontwikkeling Cultuur
            2. Blz. 249 Ontwikkeling stimuleren van topsporttalenten
            3. Blz. 250 Ondersteunen en verankeren cultuureducatie voor jongeren
          5. Blz. 251 Bijdragen aan een gezonde en aantrekkelijke omgeving waar voldoende te beleven is en waar cultuurhistorie behouden blijft
            1. Blz. 252 Inzetten van verbeeldingskracht, creativiteit en ontwerpkracht voor maatschappelijke opgaven
            2. Blz. 253 Stimuleren om meer te bewegen
            3. Blz. 254 Verbinden met ruimtelijke opgaven
        3. Blz. 255 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 256 Financieel overzicht
      13. Blz. 257 Algemeen financieel beleid
        1. Blz. 258 Inleiding
        2. Blz. 259 Financieel overzicht
    3. Blz. 260 Paragrafen
      1. Blz. 261 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 262 Inleiding
        2. Blz. 263 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 264 Organisatieontwikkeling
          2. Blz. 265 Aantrekkelijk werkgeverschap, goed werknemerschap en realisatiekracht
          3. Blz. 266 Datagedreven werken, informatiebeheer en Digitale transformatie
          4. Blz. 267 Rechtmatigheidsverantwoording
          5. Blz. 268 Frauderisicobeheersing
          6. Blz. 269 Indicatoren
            1. Blz. 270 We streven naar inclusiviteit en geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans binnen onze organisatie
            2. Blz. 271 Tijdige afhandeling van subsidies
            3. Blz. 272 Tijdige afhandeling van facturen
            4. Blz. 273 Ziekteverzuim
            5. Blz. 274 Afhandeling bezwaarschriften en administratieve beroepen
            6. Blz. 275 Telefonische bereikbaarheid
            7. Blz. 276 Aantrekkelijk Werkgeverschap
            8. Blz. 277 Digitale Transformatie: Jaarlijks realiseren van concrete voorbeelden waarin data publieke waarde genereert
            9. Blz. 278 Digitale Transformatie: We halen ethische vragen/dilemma's ten aanzien van aspecten van de digitale transformatie op uit de organisatie waarover we in gesprek gaan om te leren hoe hiermee om te gaan
            10. Blz. 279 Digitale Transformatie: Vaststellen van sets van data principes om de sturing op onze data te verbeteren (en inzet van tooling op dit vlak)
            11. Blz. 280 Digitale Transformatie: Aantoonbaar in control zijn op het vlak van informatieveiligheid (d.m.v. jaarlijkse audit) en voldoen aan de eisen vanuit de NEN-ISO 27001, BIO en NIS2
            12. Blz. 281 Digitale Transformatie: Periodieke bijeenkomsten met Brabantse gemeenten om samen na te denken over fundamentele aspecten van de digitale transformatie
            13. Blz. 282 Digitale Transformatie: Bruikbare ideeën die zijn opgedaan in actieve participatie in de ‘Datawerkplaats’
        3. Blz. 283 Ontwikkelingen en onzekerheden
        4. Blz. 284 Financieel overzicht
    4. Activiteiten
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap