• De Intensivering Internationalisering en Branding 2017 – 2019 is gereed en wordt uitgevoerd.
  • De wereldwijde roadmap voor geïntegreerde fotonica is gerealiseerd.
  • De database van Brabantse MKB-bedrijven met interesse in internationaal zakendoen is gereed.
  • De focus in de proactieve activiteiten van de Bom is in 2017 verder aangescherpt op landen en sectoren, wat een positieve stimulans geeft aan portefeuille en het resultaat.
  • Strategie Brabant Branding uitgewerkt, incl. monitoring.
  • Inbedding van regiobranding conform merkwaarden in de startfase van de ontwikkeling van de MICE-markt i.s.m. VisitBrabant. 
  • Inbedding van branding in de talent-aanpak van zowel Provincie als Brainport.
  • Strategie Brabant Branding uitgewerkt, incl. monitoring.
  • Aangescherpte Brabant-propositie uitgewerkt in brandfilter. Deze dient als basis voor alle topsectoren en doellanden. In 2017 is voor Duitsland rondom het thema Smart Mobility extra ingezet op on- en offline media-aandacht. Photonica heeft als belangrijke ontwikkeling extra aandacht gekregen (World Mapping Forum in Den Bosch, Laser World of Photonics in München). Thema Talent is onderzocht en wordt verder uitgewerkt in 2018.
  • Grotere producties: on-brand invulling van World Mapping Forum, Brabant International Day, Patent Match, branding-film Cultuur.