Bestuursakkoord 2019-2023 |
Blz. 1 |
Bestuursakkoord 2019-2023 |
Blz. 2 |
Programma’s |
Blz. 3 |
Samenvatting |
Blz. 4 |
Inleiding |
Blz. 5 |
Samenvatting |
Blz. 6 |
1. Kiezen voor kwaliteit |
Blz. 7 |
Inleiding |
Blz. 8 |
Kiezen voor kwaliteit |
Blz. 9 |
2. Hoge kwaliteit van leven |
Blz. 10 |
Onze opgave |
Blz. 11 |
Hoge kwaliteit van leven |
Blz. 12 |
Brabants cultureel erfgoed |
Blz. 13 |
Culturele makers en talenten |
Blz. 14 |
Cultuur |
Blz. 15 |
Gezondheid |
Blz. 16 |
Sociale veerkracht en maatschappelijke transities |
Blz. 17 |
Sport |
Blz. 18 |
Versterken van het 'blijfklimaat' |
Blz. 19 |
Gedeputeerde aan het woord |
Blz. 20 |
3. Kwalitatieve economie |
Blz. 21 |
Onze opgave |
Blz. 22 |
Kwalitatieve economie |
Blz. 23 |
Actieplan arbeidsmarkt |
Blz. 24 |
Bevorderen ondernemerschap |
Blz. 25 |
Gericht opleiden voor de transitieopgaven |
Blz. 26 |
Innovatiekracht |
Blz. 27 |
Internationale verbondenheid |
Blz. 28 |
Kennis en data |
Blz. 29 |
Kwaliteit is investeren in leren |
Blz. 30 |
Nieuwe economische visie |
Blz. 31 |
Gedeputeerde aan het woord |
Blz. 32 |
4. Optimale mobiliteit |
Blz. 33 |
Onze opgave |
Blz. 34 |
Optimale mobiliteit |
Blz. 35 |
Bereikbaarheid Eindhoven, Helmond, Nuenen |
Blz. 36 |
Data-gedreven mobiliteitsbeleid |
Blz. 37 |
De fiets als onmisbare schakel |
Blz. 38 |
Eindhoven Airport |
Blz. 39 |
Koploper slimme en groene mobiliteit |
Blz. 40 |
Multimodaal en integraal afweegkader |
Blz. 41 |
Oplossen knelpunten |
Blz. 42 |
Schaalsprong openbaar vervoer Brabant |
Blz. 43 |
Verkeersveiligheid |
Blz. 44 |
Vernieuwing van het openbaar vervoer |
Blz. 45 |
Gedeputeerde aan het woord |
Blz. 46 |
5. Hoogwaardige kwaliteit van de omgeving |
Blz. 47 |
A. Duurzame verstedelijking |
Blz. 48 |
Onze opgave |
Blz. 49 |
A. Duurzame verstedelijking |
Blz. 50 |
Duurzame verstedelijking - Afspraken maken met ruimtevragers |
Blz. 51 |
Duurzame verstedelijking - Maximaal inzetten woningbouwprogramma |
Blz. 52 |
Duurzame verstedelijking - Mogelijkheid tijdelijke vergunning |
Blz. 53 |
Duurzame verstedelijking - Omgevingsverordening |
Blz. 54 |
Duurzame verstedelijking - Omgevingsvisie |
Blz. 55 |
Duurzame verstedelijking - Ruimte voor nieuwe woonvormen |
Blz. 56 |
Duurzame verstedelijking - Sturen op zorgvuldig ruimtegebruik en realisatie |
Blz. 57 |
Duurzame verstedelijking - Wonen, werken en retail |
Blz. 58 |
Gedeputeerde aan het woord |
Blz. 59 |
B. Natuur, water en milieu |
Blz. 60 |
Onze opgave |
Blz. 61 |
B. Natuur, water en milieu |
Blz. 62 |
Natuur, water en milieu - Aanleg meer bos |
Blz. 63 |
Natuur, water en milieu - Ecologische verbindingszones |
Blz. 64 |
Natuur, water en milieu - Gebiedsgerichte aanpak |
Blz. 65 |
Natuur, water en milieu - Geurbeleid |
Blz. 66 |
Natuur, water en milieu - Jacht |
Blz. 67 |
Natuur, water en milieu - Natuurnetwerk Brabant |
Blz. 68 |
Natuur, water en milieu - Omgevingsdiensten |
Blz. 69 |
Natuur, water en milieu - Toezicht Buitengewoon Opsporingsambtenaren (BOA's) |
Blz. 70 |
Natuur, water en milieu - Vergunning, toezicht en handhaving (VTH) |
Blz. 71 |
Natuur, water en milieu - Waterbeleid voor de toekomst |
Blz. 72 |
Woord van gedeputeerde |
Blz. 73 |
C. Energie-neutrale en circulaire samenleving |
Blz. 74 |
Onze opgave |
Blz. 75 |
C. Energie-neutrale en circulaire samenleving |
Blz. 76 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Afvalverwerking |
Blz. 77 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Blijvend inzetten op circulariteit |
Blz. 78 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Energieagenda 2019-2030 |
Blz. 79 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Energiefonds en provinciaal ontwikkelbedrijf |
Blz. 80 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Groene cirkels en Brabantse versnellingskamer circulair |
Blz. 81 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Helpende hand en verbinden opgaven |
Blz. 82 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Provincie als launching customer |
Blz. 83 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Regionale energie strategieën |
Blz. 84 |
Energie-neutrale en circulaire samenleving - Vergroten draagvlak en draagkracht |
Blz. 85 |
Gedeputeerde aan het woord |
Blz. 86 |
D. Landbouw en voedsel |
Blz. 87 |
Onze opgave |
Blz. 88 |
D. Landbouw en voedsel |
Blz. 89 |
Landbouw en voedsel - Actieve grondpolitiek |
Blz. 90 |
Landbouw en voedsel - Besluiten over 'versnelling transitie veehouderij' |
Blz. 91 |
Landbouw en voedsel - Blijvende aandacht voor dierenwelzijn |
Blz. 92 |
Landbouw en voedsel - Gezonde bodem en agrarisch natuurbeheer |
Blz. 93 |
Landbouw en voedsel - Reductie kunstmest en mestbewerking |
Blz. 94 |
Landbouw en voedsel - Stimuleren van innovaties |
Blz. 95 |
Landbouw en voedsel - Stimulerend beleid gericht op het realiseren van kringlooplandbouw |
Blz. 96 |
Landbouw en voedsel - Teeltondersteunende voorzieningen en glastuinbouw |
Blz. 97 |
6. Veiligheid |
Blz. 98 |
Onze opgave |
Blz. 99 |
Veiligheid |
Blz. 100 |
Aanpak grensregio's |
Blz. 101 |
Bevorderen integere en weerbare overheid |
Blz. 102 |
Platform Veilig Ondernemen |
Blz. 103 |
Samen sterk in het buitengebied |
Blz. 104 |
Taskforce RIEC Brabant-Zeeland |
Blz. 105 |
Verstevigen samenwerking veiligheidsregio's |
Blz. 106 |
Gedeputeerde aan het woord |
Blz. 107 |
7. Kwaliteit van besturen en samenwerken |
Blz. 108 |
Onze opgave |
Blz. 109 |
Kwaliteit van besturen en samenwerken |
Blz. 110 |
Ambtelijke organisatie |
Blz. 111 |
Brabanders aan zet |
Blz. 112 |
BrabantStad |
Blz. 113 |
Digitalisering datavisie |
Blz. 114 |
Interbestuurlijk toezicht |
Blz. 115 |
Krachtig lokaal en regionaal bestuur |
Blz. 116 |
Kwaliteit van onze netwerken |
Blz. 117 |
Nieuw samenspel tussen Provinciale Staten en Gedeputeerde Staten |
Blz. 118 |
8. Een gezonde financiële positie |
Blz. 119 |
Inleiding |
Blz. 120 |
Flexibele inzet van middelen voor een effectief doelbereik |
Blz. 121 |
Spelregels |
Blz. 122 |
Financieel perspectief |
Blz. 123 |
9. Portefeuilleverdeling |
Blz. 124 |
Commissaris van de Koning |
Blz. 125 |
Mobiliteit en Financiën |
Blz. 126 |
Samenleving, Cultuur en Erfgoed |
Blz. 127 |
Gezondheid, Energie en Landbouw |
Blz. 128 |
Natuur, Water en Milieu |
Blz. 129 |
Ruimte en Wonen |
Blz. 130 |
Economie, Kennis en Talentontwikkeling |
Blz. 131 |
Veiligheid, Bestuur en Organisatie |
Blz. 132 |